3 semester AU

Hejsa,

Jeg ska snart begynde på 3 semester på AU og er lidt i tvivl om hvad præklinisk kursus går ud på? Vi skal have det i 8 uger, men er der nogle der ved, hvordan det fungerer? Og hvilke andre eksamner vi ska op til? Altså, jeg har hørt at 3. semester skulle være en “dans på roser” i forhold til 2. semester, så ville bare høre, om det også er tilfældet!

Hejsa,

Du kan altid gå ind på http://mit.au.dk/kursuskatalog/ (Medicin) og se, hvad der forventes til de enkelte kurser.

Nu er det længe siden jeg havde Præklinik, og meget er sikkert lavet om. Jeg mindes dog, at det var nogle praktiske øvelser i Færdighedslaboratoriet kombineret med forelæsninger både på Skejby og Nørrebrogade – hvor nogle opgaver blev gennemgået. Det var mest af alt ‘en på opleveren’, idet det altså er svært at opnå en dybere forståelse af diabetes, AKS og kirurgi uden at have haft fysiologi, biokemi, patolog og farmakologi.

Derudover skal du have Sundhedspsykologi, som var vildt udskældt i min tid (men let at bestå), Videnskabsteori og et valgfrit emne.

Det er generelt et hyggeligt, fredagsbarsorienteret semester :smiley: Men hvis du er mere ambitiøs, kan det være relevant at begynde læsningen af fysiologi og biokemi med de bøger, der er pensumdækkende for 4./5. semester.

Mange tak for hurtigt svar. Det ska nok blive spændende:)