Ja, du skal gennemgå alle A- og B-spørgsmålene. Find ud af, hvad du vil sige til hvert spørgsmål, lav en disposition, tænk spørgsmålet grundigt igennem og hold så et oplæg om dem hver, evt. sammen med din læsemakker, hvis du har sådan en?
Hvis du ikke har nogen læsemakker, så hold oplægget for dig selv, det hjælper at have sagt alle de mærkelige ord højt, inden du sidder ved eksamensbordet.
Det lyder som et stort arbejde og, jeg vil ikke lyve for dig, det er det også! Men det er det der skal til. Kun på den måde ved du, at du kan sige noget til hvert eneste spørgsmål. Der vil altid være nogle spørgsmål der er totalt langt ude og som man synes virker håbløse (øjet mik anyone?!) men selv de, ja måske især de spørgsmål skal du gøre dig selv den tjeneste at sætte dig ind i, så du bare kan sige et eller andet.
Da jeg gik på 3. gik jeg og min læsemakker i gang med eksamensspørgsmålene før undervisningen var afsluttet, det gjorde alle dem jeg kender. Man har simpelthen ikke tid til at vente på, at man først har læst hele pensum igennem én gang før man går i gang med eksamensspørgsmålene. Du kan evt. se hvor mange spørgsmål I skal op i og så dividere med det antal dage der er tilbage indtil den første dag I kan komme op, så kan du se, hvor mange du skal nå om dagen på nuværende tidspunkt. Hvis du så ikke går i gang nu, vil antallet af spørgsmål der skal gennemgåes pr. dag jo bare hobe sig op.
Nogle spørgsmål er større end andre og det er ikke realistisk at tro man kan nå at gennemgå eksempelvis 10 A-spørgsmål på en dag, det er selvfølgelig meget individuelt, men det tager altså noget tid, især hvis man også skal kunne huske noget af det man har gennemgået.
Du er sikkert klar over det, men slutteligt vil jeg lige minde dig om også at få spottet en del. Det kan godt være fristende at droppe det, hvis man er træt eller tidspresset, men det er også en virkelig vigtig del af eksamen, som der også skal bruges en del tid på (tid der bl.a. går fra spørgsmåls-terpning)
Det var en lang smøre, håber du fik lidt ud af det, ellers må du endelig skrive igen!
Og husk, laaaaaangt de fleste består denne eksamen, så på trods af den store udenadslæren og generelle 3.semester hysteri, skal det nok gå dig godt, så længe du har fulgt med hele året og kan sige lidt til hvert spørgsmål