30.juli

Hej allesammen,

Så blev ansøgningen afleveret i lørdags og nedtællingen af dage til 30.juli er begyndt.

Det føles som om der er en evighed til vi får svar.

Andre der kender følelsen?

Mh - Jill :smiley:

Ja der er godt nok længe til…
Jeg har kun søgt på KU og føler mig egentlig rimelig sikker, mit gennemsnit er tilpas meget højere end sidste års kvotient, men man ved jo aldrig og tænk nu hvis snittet stiger til 11 næste år osv. osv. Dumme bekymringer, jeg kan jo alligevel ikke gøre noget ved det, men har dog søgt i kvote 2 for en sikkerheds skyld.

Overvejer godt nok alvorligt om jeg skal søge SDU også, men vi bor 300 meter fra Panum, og min mands PhD på DTU harmonerer ikke så godt med en flytning.

Jeg mangler matematik A og fysik B, så jeg fordriver ventetiden med de to fag (og lidt engelsk, det skader jo aldrig).

Hvor har du søgt?

/Dorthe

Hejsa,

Jeg har også kun søgt ind på KU. Grundet min mands arbejde og fordi jeg ikke lige ville rykke mine børn ud fra skolen.
Mit snit var ikke til kvote 1, så for mig er der kun kvote 2…

Ventetiden bruger jeg også på Matematik A, Fysik og Kemi B og Engelsk B. Jeg er så temmelig sikker på at jeg kommer til at klare mig godt i disse fag og man siger jo at det er gennemsnittet af de fag + dansk man vil kigge på i kvote 2. Så nu må vi se. :wink:

/Jill

Hvor går du? jeg går på VUC Lyngby, det er også derfra jeg har adgangsgivende eksamen.

Kemi B tog jeg i efteråret og resultatet var heldigvis rigtig godt, så det har taget noget af presset i forhold til at få 6 i snit i de fagspecifikke fag.
Jeg synes ikke jeg er noget matematisk talent, men min lærer mener bare at det er en del af mit image at jeg bekymrer mig…
Fysik kan jeg godt li, desværre har vi haft rigtig mange aflysninger på mit hold så det bliver meget sammenpresset de sidste par måneder. .
Jeg har også engelsk (det havde jeg helt glemt), jeg har en “gammel” HF, og der har man jo kun engelsk C. Jeg har taget det på e-learning jeg foretrak at få den skriftelige træning fremfor klasseundervisningen.

Mand og børn!?! må jeg spørge til din alder :smiley: I know, -man spørger ikke til en quindes alder, men med børn i skolealderen så gør jeg mig håb om en jævnaldrende :wink: Jeg er selv 33 (så jeg føler mig ret sikker på september starten hehe).

/Dorthe

-det er forresten dejligt med sådan et forum, jeg fandt det da jeg søgte inspiration til motiveret ansøgning.

Hej,

nu taler i alle om suppleringskurser og sådan! er der nogen der ved om Odense har samme regel som på KU, altså at suppleringen skal være foretaget inden d. 5 juli??

i så fald vil jeg gerne se et link, for kan ikke finde noget på sdu.dk… Havde sgu regnet med at jeg kunne ha taget det i august, men havde åbenbart overset dette: http://studier.ku.dk/supplering/ - ups.

Og i så fald, nogen der ved om der er lynkurser inden d. 5. juli så? :expressionless:

Så er suppleringsfagene i hus -dvs jeg mangler lige den sidste prøve i mundtlig matematik på mandag, men jeg kan dumpe den med -3 og stadigvæk opfylde karakterkravet i de adgangsspecifikke fag :smiley:
Så nu er det bare at vente…!!

Det var da dejligt. Jeg mangler også kun et fag og behøver heller ikke at bestå og stadigvæk have snittet i de 5 fag.

Men som du siger, så er det bare og vente, vente, vente…(nøj, det føles som en evighed!!!)

Cool -jeg håber du klarer den sidste godt også -så ses vi på Panum til efteråret. :smiley:

Tak og i lige måde. Ses på Olde-kolle-holdet :smiley:

Blev i egentlig optaget i to?:slight_smile:

Jep det gjorde vi -og kom på samme hold! :smiley: