5. Semester KU/ Anatomi og Patologi

Hej studmed

Anatomi:

Jeg har set mange studerende at have, sådan en samlede fil, med mikro anatomi billeder og tekst, jeg kan ikke rigtigt selv finde det nogensteder, så hvis nogen af jer sidder med de noter må i mere end gerne sende dem til mig;0)

Pato:

Først og fremmest vil jeg lige høre om der er andre der har problemer med at får billederne set på online patologi hjemmesiden??

Der ud over om der findes et sted hvor man kan finde de præparater der har indgået til gamle eksamnier. For når jeg printer eksamensopgaver ud så er der ingen pato billeder inkluderet.

Sidst men ikke mindst så vil jeg lige høre, om til pato delen, er eksamen bygget kun på de præparater der er på online pato hjemmesiden, altså at hvis man har studeret dem er man godt dækket ind eller er der andre steder man skal havde undersøgt???

Hej Marie

Det er et år siden jeg selv var til 5. semester eksamen, så kan ikke svare på alle dine spørgsmål.

Det jeg kan hjælpe dig med, er nogle af dine pato-spørgsmål.

Så vidt jeg ved, er der stadig ikke lavet billeder af de præparater der er gået til de tidligere eksamener. Det er rigtig dumt og irriterende! Vi gjorde studielederne opmærksomme på det, da jeg gik på 5. og de kunne godt se, det ville være en god idé og få dem lagt dem op for de gamle eksamenssæt. De snakkede vist også om at få det gjort efterfølgende… Men det kan jeg så næsten regne ud ikke er sket?

Mht. pato-præparaterne til eksamen støder du KUN på billeder der er gennemgået til undervisningen, dvs. KUN de billeder du har siddet og kigget på i onlinemikroskopet. Så ja, hvis du kigger grundigt nok på dem og lærer udseendet at kende, kan du godt huske hvad de er og notere det til eksamen. Problemet er bare, at der bliver stillet uddybende spørgsmål til disse præparater, så du skal også have styr på alle begreber og, ja egentlig hvad du ser I præparater og ikke kun hvad præparatet ER.
Giver det mening? :slight_smile: