5-semester KU

Hej Studmed’s!

Jeg læser på KU, og har netop afsluttet 4.semester. Været op til eksamen i går, også håber vi selvfølgelig at den intense læsning de sidste 5 uger bærer frugt.

Jeg har af natur altid været typen som har taget læsningen med ro, lige indtil 1 mdr, før eksamen hvor opløbet til eksamen er indenfor horisont, og derfra er det non-stop med læsning og opgaveløsning. Nok denne indstilling der var årsag til at jeg ikke bestod, det befrygtede 3.semester, da 1 mdr til pensum var lige i underkanten.

Nu ligger 5.semester for døren, og jeg har tænkt hvordan jeg skal gribe det semester an. Er en smule “træt” af at være isoleret fra samfundet den sidste måned før eksamen.
Jeg tænkte på alternative metoder til at læse op, og ville høre om jeres views.

  1. Når semesteret begynder følger man ikke undervisningen, men finder pensumlisten, og læser hele pensum i sin egen rækkefølge, om det er nyre eller farmakologi. Man kommer ikke til undervisning, bortset fra obligatorisk. Dermed kan man sidde i sit eget tempo og bare gå der frem af, frem til eksamen.
  2. Man tager den typiske med at følge forelæsning og sau.
  3. Nuværende taktik.

Det skal understreges, at jeg under 5 semester kommer ti at rejse en hel del, og nok kommer til at miste 30 dage af undervisningen.

Anyone? :side: