8 semester klinik i kbh som studerende på au..er det muligt?

Hej
Jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaringer med at køre 8 semester klinikopholdet fra århus universitet på et eller flere af hovedstadsområdets hospitaler. Jeg snakkede med en studievejleder i dag, som sagde at det var muligt, men at jeg havde meget travlt hvis jeg skulle nå at få aftalerne på plads.
Hvis nogen derude skulle have gennemført, eller forsøgt gennemført noget lignende, tager jeg meget gerne imod råd af alle slags, da jeg kan fornemme at jeg har ret travlt, og nok ikke kan tillade mig at sætte mange fødder forkert, hvis det skal lykkes :slight_smile:

vh Niels

Det kan sikkert godt lade sig gøre, du skal blot huske, at hospitalerne i Hovedstaden er max. pressede med studerende fra KU, der er tale om, at der skal sendes studerende til Sydsverige, for at få plads og allerede nu skal studerende fra KU tage til Nykøbing Falster og Bornholm. Dermed ikke sagt, at der ikke er nogle afdelinger der kan overtales :wink:

  • Mikkel

Du skal kontakte studievejledningen på KU. Du kan selv aftale det med en afdeling, hvis du arrangerer dit ophold udenfor semestermånederne. Hvis det er en afdeling der har studerende fra KU, skal du ansøge om meritfag ved KU.

Og som Mgybel siger så er der mangel på klinikpladser til KU’s egne studerende så du vil komme allerbagers i køen - hvilket gør det meget usandsynligt at få plads i selve Kbh da det er der flest fra KU ønsker at være.

Læs mere her: http://medicin.ku.dk/vejledning/meritfag/

Pøj pøj med det.