AAU 2019 kvote 2 - hvem er optaget?

Hej. Er der nogen herinde som er blevet optaget på AAU igennem kvote 2 i år, som kan fortælle lidt omkring hvad de havde med i bagagen? :slight_smile: Jeg ved at der er en som blev optaget med 9.1 snit og en del erhvervserfaring, men vil gerne vide hvad andre er kommet ind med. Jeg har snakket med AAU og fik at vide, at sidste år var det laveste snit 10.8 ved kvote 2, så det var snittet som jeg helst skulle arbejde på at få.

Hvordan kan det have været 10.8 for kvote 2?? Så havde du da fået stand-by på kvote 1?

10.8 i snit i de 5 adgangsgivende fag :slight_smile:

1 Synes om

Aaaaaah på den måde :blush:

@hejmedjer123 Hvordan ved du, at der er en, der er blevet optaget med 9.1 i snit i år? :slight_smile: og ved du hvor meget og hvilken type erhvervserfaring vedkommende havde? :slight_smile: På forhånd tak

Hej. Det skrev vedkommende selv her på siden. Han havde 8 måneders erhvervserfaring på et plejehjem (40 timer om ugen) :slight_smile:

Jeg fandt lige denne gamle tråd, er du helt sikker på at 10,8 var snittet for kvote 2 og ikke kvote 1 2019? (10,8 passer med kvote 1 snittet på ug.dk)
Jeg har fået at vide de ikke kan oplyse snittet af en, af en anden fik jeg at vide det som minimum var to-cifret og af en 3. person fik jeg at vide at det ikke var to-cifret, men i den høje ende.

1 Synes om

Jeg fik at vide at vide at så længe man havde 1 års relevante aktiviteter i form af uddannelse (60 etcs point) eller erhvervserfaring, så vil yderligere aktiviteter ikke stille en bedre. Så da du allerede har læst >1 år på sosu uddannelsen stiller erhvervserfaring dig ikke bedre.
Så i princippet vægtes en der har arbejdet ufaglært på plejehjem 1 år ligeså højt som en der fx har en sundhedsfaglig uddannelse og har arbejde x antal måneder/år i sundhedssektoren.
Dette synes jeg dog er mærkeligt og uretfærdigt, men det var det svar, jeg fik fra optagelse.