Aau

Hej alle sammen!
Nu må det være på tide med en tråd for kommende medicinstuderende på AAU :smiley:
Jeg kunne læse, at man muligvis kan starte tidligere end studiestart på et SPV kursus, men da FADL endnu ikke har noget bureau i Aalborg tænkte jeg på om det ville være lige så godt at melde sig ind i Århus?
Kan man iøvrigt forestille sig at FADL kunne modsætte sig oprettelse af bureau i Aalborg, da de har udtalt sig negativt om uddannelsen i Aalborg?
Jeg håber at høre fra andre kommende stud.med på AAU!
Venligst
Line

Hej Line

Jeg er ligeledes kommende medicinstuderende ved AAU :slight_smile: og glæder mig helt vildt til at møde I andre der er kommet ind. Mht. FADL så må man da håbe at de opretter en afdeling i Aalborg, man kan vel ikke blive ved med at være negativt indstillet?. Uddannelsen er kommet, og de varetager jo medicinstuderendes interesser og nok kan man være skeptisk, hvilket jo er fair nok men man må jo så acceptere statens valg om at oprette en lægeuddannelse i Aalborg. Ved ikke om det er det samme at oprette sig i Århus.

Stort tillykke med optagelsen, og glæder mig til at vi mødes i det virkelige liv :slight_smile:

Jeg er hverken med i Fadl og sidder ikke med ved bordet hos lægeforeningen. Men den skepsis der var mht. lægeuddannelsen i Aalborg har intet med de nye studerende at gøre. I er medicinstuderende og kommende lægekollegaer og derfor er jeg sikker på at Fadl og lægeforeningen også vil Jer det bedste.

Det bliver spædende hvordan uddannelsen vil blive for Jer. Jeg glæder mig ihvertfald til at høre om det.

Jeg er heller ej hverken studerende i Aalborg eller en del af FADL’s styregruppe. Men jeg tror da at der med tiden vil komme ind afdeling i Aalborg, men hele idéen med FADL er jo også at det er medicinstuderende der er med til at administrere det, og dem har I jo trods alt ikke så mange af endnu. Men jeg foreslår at i ringer til afdelingen i Århus og hører dem ad hvordan i skal forholde jer til det med kurserne. Er sikker på at de gerne vil hjælpe jer.

Hej!

Super dejligt med denne tråd :slight_smile:
Jeg er også blevet optaget på AAU, og glæder mig sindssygt meget til at komme igang.
Hvis de ikke allerede er igang med at åbne en ny afdeling i Aalborg, så må vi se om ikke vi kan tage kontakt til FADL lige så snart vi starter, og høre lidt om vores muligheder.
Nøj hvor bliver det altså spændende at møde jer allesammen.
Der er laaaang tid til 1. september :wink:

Hej hej :slight_smile:

Skønt med denne tråd. Jeg er også blevet optaget med uddannelsen, og glæder mig rigtig meget til at møde jer andre! :slight_smile:
Vi kunne jo evt. oprette en Facebook-gruppe for vores studie og på den måde få et indtryk af, hvem vi kommer til at studere med, nu hvor der er så længe til d. 1. sep… :slight_smile:
Mht. FADL, så håber jeg også at der kommer en afdeling i Aalborg.

Er ligeledes blevet optaget i Aalborg. Er både spændt på at møde alle, finde ud af om studiet er det jeg håber på samt at finde ud af hvad for et job man skal have fundet sig. :smiley:

Kære alle

FADL støtter naturligvis op om alle lægestuderende i landet - uagtet hvor de studerer, så det gælder også AAU. I udgangspunktet lægger vi op til at de nye studerende melder sig ind i Århus, og tager SPV kursus og vagter gennem dem. I får mere info til Rus-intro hvor vi sender nogle repræsentanter op.

//Ronni
FADL-Århus

Dejligt at høre fra andre kommende stud.med på AAU :smiley:
Og også godt med FADL feedback - det bliver spændende at høre hvordan det skal fungere med at tage kurser i Århus og det hele.
Jeg har oprettet en facebookgruppe for os: (Så må vi håbe, at andre som ikke er her på siden får lyst til at tilmelde sig gruppen på facebook, så man kan høre fra så mange som muligt før studiestart - det synes jeg i hvertfald kunne være sjovt)

AAU Medicin 2010
http://www.facebook.com/group.php?gid=108725215849342