'åbningstider' og skemalagt undervisning

Jeg er lidt nysgerrig mht. adgangmuligheder til læsesale/ biblioteker (hele døgnet eller begrænset) på div. universiteter og i hvilket tidsrum den skemalagte undervisning typisk ligger.

På Panum i København skulle der vist være åbent hver dag, hele året, 24 timer i døgnet. I hverdage er der fri adgang til instituttet indtil klokken 17, hvorefter der kræves studiekort for at få adgang (der sidder en vagt ved indgangen). Våd studiesal og mikroskopi-rummene har specielle åbningstider. Tør studiesal, læsesal, bibliotek og IT-faciliteter kræver studiekort at få adgang til men er vist til fri afbenyttelse når man nu har lyst.

Mht. skemaet, så spænder det over tidsrummet 8-17. Den almindelige undervisning (forelæsninger og holdundervisning) ligger som regel om morgenen (fra klokken 8 ), op ad formiddagen (fra klokken 10) eller i starten af eftermiddagen (fra kl. 12 eller 14). Det er som regel de “lige” timetal (min erfaring). Dog kan man være uheldig at have forelæsninger på så klamme tidspunkter som fredag eftermiddag kl. 16:15. Derudover er (næsten) ingen dage hellige for universitetet. Jeg erindrer for eksempel en forelæsning om formiddagen d. 23. december sidste år. Dén var jeg godt nok lidt utilfreds med :stuck_out_tongue:

Tilføjelse til badooo: Man kan skam være så heldig at have undervisning til kl 18 (og enkelte gang til 19) på bachelor-delen.

Er der nogle der kunne lægge et skema frem for AU og AAU på 1. og 2. semester? Jeg er også nysgerrig.

BTW: kan man bytte hold? Jeg har tænkt mig at pendle så meget som muligt og er lidt afhængig at få stukket et godt skema sammen, da det tager pænt mange timer at nå frem…

Her er for marts måned på AAU, 2. semester. Bemærk at dette er en måned med mange kliniske øvelser (træning i patientkontakt m.m. i samarbejde med en læge), hvilket påvirker skemaet lidt. Men da vi har meget af den slags “praktisk undervisning”, giver det et meget godt billede.

Jesper

[quote=“jsvane”:1p7ukxcz]Her er for marts måned på AAU, 2. semester. Bemærk at dette er en måned med mange kliniske øvelser (træning i patientkontakt m.m. i samarbejde med en læge), hvilket påvirker skemaet lidt. Men da vi har meget af den slags “praktisk undervisning”, giver det et meget godt billede.

Jesper[/quote]

Tak Jesper!

Det ser spændende ud! :up:

Er der nogen fra Århus der kan bidrage med lignende? Jeg ved at der er en ny studieordning der træder i kraft fra september, men alligevel…

Mvh
Mignon

Det var ikke mit indtryk at der var indlagt så meget undervisning. Ikke at det gør mig noget, tværtimod. Hvor meget af det i kalenderen er obligatorisk at deltage i?