Adgangskrav til med

Hej
Jeg drømmer om at blive optaget på med. Studiet til februar. Jeg er uddannet sygeplejerske på nuværende tidspunkt, men har meget interesse i den medicinske/behandlende verden. Jeg har en HF, men mangler Mat A (Har mat C), kemi B (har kun fra folkeskolen) og Fysik B (Har fysik på C). Kan jeg søge ind på kvote 2 uden de specifikke adgangskrav??

Jeg er nemlig samtidig i et dilemma omkring min SU, da jeg allerede har brugt 42 klip. Jeg kommer til at mangle 4 års su. Hvis jeg samtidig skal læse supplerende fag vil jeg mangle 5 års su, hvilket jeg ikke kan se mig ude af. Jeg ønsker ikke SU-lån.

Du skal opfylde de specifikke adgangskrav for at kunne søge ind.

Hvis du virkelig brænder for at læse medicin, så kunne det være en mulighed at lave en længere plan.

F.eks. læse de adgangsgivende fag op over 2 år, mens du arbejder som sygeplejerske, evt. som vikar, men hvor du har mulighed for at få sparet penge op.

Så må jeg droppe det. Jeg bliver for gammel, da jeg også drømmer om børn i fremtiden. Øv, men tak for svar

Læs fagene op i aftenskole/fjernstudie og spar op. Jeg supplerende dog kun fra mat b til mat A.
Jeg mangler også en del klip til uddanelsen grundet tidligere uddannelse. Har børn men jeg kan finde tid til at arbejde, heldigvis.
Jeg trækker maks på SU lån og slut lån på et tidspunkt. Men det kan godt lykkes :slight_smile:

Freja.

Du kan arbejde som sygeplejerske ved siden af, og det kan man sagtens.
Læs fagene op mens du arbejder. Det kan godt tage tid, men hvis det er din drøm, så skal du gøre det.

Må jeg spørge om hvor gammel du er??

Det er ikke unormalt at der kommer sygeplejersker, som har været ude på arbejdsmarkedet. De har typisk børn i forvejen og arbejder ved siden af studiet.

Hej Freja
Jeg er selv uddannet sygeplejerske og er nu ved at læse medicin.
Jeg i er præcis samme situation som dig, og kommer i løbet af mit studie til at mangle SU. Jeg vil råde dig til, at genoverveje det ved SU-lån. Når du engang kommer ud og bliver færdiguddannet, kan du hurtigt få banket det lån af.
Derudover er der mange, der anbefaler at få børn under studiet og det planlægger jeg også selv.
Hvis det er din drøm at læse medicin, synes jeg ikke du skal holde dig tilbage af hensyn til SU eller ønsket om børn i nær fremtid.

Mvh