AFLYST: Lægestuderende demonstrerer 25. sep! AFLYST

Hmmm, faldt lige over stk 4:

§ 9. Hoveduddannelsen i et speciale skal være påbegyndt senest 4 år efter første ansættelsesdag
i den kliniske basisuddannelse.
Stk. 2. Tidsfristen forlænges ved afholdt orlov efter gældende regler, ved gennemførelse af en
godkendt ph.d. samt ved ansættelse i forsvaret.
Stk. 3. Ved gennemførelse af godkendt ph.d. forlænges tidsfristen med 3 år.
Stk. 4. Det påhviler ansættelsesmyndigheden at kontrollere, at tidsfristen er overholdt.

Interessant, ikke…

[quote=“Furstrand”:xi8iu70n]Hmmm, faldt lige over stk 4:

§ 9. Hoveduddannelsen i et speciale skal være påbegyndt senest 4 år efter første ansættelsesdag
i den kliniske basisuddannelse.
Stk. 2. Tidsfristen forlænges ved afholdt orlov efter gældende regler, ved gennemførelse af en
godkendt ph.d. samt ved ansættelse i forsvaret.
Stk. 3. Ved gennemførelse af godkendt ph.d. forlænges tidsfristen med 3 år.
Stk. 4. Det påhviler ansættelsesmyndigheden at kontrollere, at tidsfristen er overholdt.

Interessant, ikke…[/quote]

Er det ikke det samme som Simon. har postet ovenfor?

Joeh, men uden stk 4 - ville gerne beholde den i konteksten, derfor gentagelsen. Beklager.

Desuden skal man i hvert fald i min browser scrolle for at se hele citater (>2 linier), det går i nogle tilfælde lidt ud over overblikket.

Man kan nu også trykke på “Vis indhold”, hvilket logisk nok viser indholdet :wink:

Hahahaha kunne det skrives mere syrligt frold?? :smiley: :smiley: Men jeg må sgu indrømme, at jeg aldrig har lagt mærke til vis indhold funktionen!

Furstrand:

Er det stk. 4 som er særligt interessant, eller hele stykket? Altså siden stk 4 skulle med, for det var egentlig ikke noget uheld jeg udelod det.

Er jeg så slem? Jeg underskylder - den var bare lidt oplagt, men det er desværre ikke første gang at folk har klaget over at måtte scroll i den box. Nu vare det ikke længe for jeg går over til phpBB3 - det betyder nye funktioner og at andre falder fra, men citater vil i hvert fald fremgå bedre!

Indtil da er “Vis Indhold” løsningen!

Vi har jo kendt indholdet længe, selvom det først er nu her, det er skrevet ind i sådan et fint dokument.

Men stk 4 - selvom det nok bare er en formalitet - kunne jeg ikke lade være med at “more mig” over perspektiverne i det…

Hvad hvis de “ikke lige ser” hvor længe man har været færdig… hvis man fx er eneste ansøger til en stilling (eller bedste…). Bliver man så smidt ud af stillingen? Kan det i praksis ende med at være et “loophole”, at det er op til ansættelsesudvalget at “vælge” at holde øje med 4-års reglen…

Bare en sjov tanke og derfor jeg tog det med… :slight_smile:

Frold: Ekstra klik = ekstra arbejde… :slight_smile: I virkeligheden synes jeg faktisk at folk skulle være mere restriktive med citater… man har jo typisk lige læst det, eller også kan man gå de én-to beskeder op og læse det… Det gør trådene forfærdelig lange! :wink: (Hmmm, er vist ikke helt uden skyld der…)

Update vedr. høring.

Kan fortælle, at FADL skriver et uddybende og meget kritisk høringssvar som indsendes inden høringsfristen. Ud over kritik af processen vedr. høringen, kritiserer vi naturligvis indførslen af 4-årsreglen og de afledte konsekvenser heraf. FADLs svar vil efterfølgende være tilgængligt på FADLs www.

Husk i øvrigt, at man autonomt kan indsende høringssvar på egne vegne eller på vegne af foreninger man evt. er medlem af - fx basisgrupper, IMCC - eller lign. Det er der jo ingen der kan forhindre en i!

mvh
DFN

Læst på http://fadl.dcmedia.dk/reform/nyhed/art … nsborg-ja/

Der har været et stort udbytte af sommerperioden, hvor vi har sikret møder med de relevante beslutningstagere, og hvor der internt i Lægeforeningen har været en voksende utilfredshed med topledelsens misvedligeholdelse af foreningen.
Vi ser nu fremad mod et efterår, hvor vi igen meget konkret skal afveje, hvordan vi bedst muligt får markeret de kommende lægers holdninger og sikret størst mulig indflydelse på det videre forløb.
De møder, vi har afholdt i sommerperioden er i høj grad kommet i stand på baggrund af det massive fremmøde den 10. maj.
De resultater skal nu bruges som afsæt til at sikre endnu større indflydelse.
Det betyder, at vi nøgternt har set på, hvad vi får mest ud af i denne nye situation – og det er ikke længere en demonstration.
Derfor har vi valgt at aflyse arrangementet den 25. september.

Det tyder meget vel på, at der ikke skal demonstreres den 25. september alligevel :roll:

Frold: linket kan vel derfor godt fjernes fra forsiden?

Så er det helt endeligt at den er aflyst, hvis der skulle være den mindste tvivl. Jeg har nu hørt fra Morten Andresen (FADL) og man kan også læse om det i dagensmedicin:; http://dagensmedicin.dk/nyheder/2007/08 … /index.xml