Anatomi bog kombination

På SDU har de et tilbud lige nu der går på at man får de to Sobotta bind og Grays anatomy for 1598kr og så 10% studie rabat. Men er dette en god kombination eller er det en bedre ide at Købe Netter og Bøysen-Møller, og vil man i så fald også skulle invisterer i Hovedt halsen og de indre organer?

Hejsa…

Meninger er der jo som altid mange af, men jeg brugte selv Netter, Boysen-Møller og Indre organer og var meget glad for det. Så det kan da klart anbefales… Tror dog samtidig at det er mindre vigtig hvilke bøber man læser efter så længe man bare får læst…
Ellers god fornøjelse med det

Jeg brugte selv Netter og Bojsen-Møller. Men jeg er på den gamle bachelor ordning, jeg mener at i på den nye vil blive undervist efter Grays…
Atlas er vist mere smag og behag, amerikanerne har bare sådan en dum tendens til at “amerikanisere” de latinske udtryk, derfor blev vi anbefalet at købe Netter på tysk(selvom gutten faktisk er New Yorker)
Min gamle læsemakker var ret træt af sit Sobotta(også tegningerne), så hvis du kan få fat på en Netter på engelsk med latinske udtryk(har set den på pensum.dk, tror jeg) og Grays, så er det vist den bedste kombi.

FADLs forlag udgiver også nogle anatomibøger, der er ret gode (har jeg hørt). Kan varmt anbefale Netter. I det hele taget synes jeg ikke man brugt så meget tid på at læse i anatomibogen, mere tid på at se i netter og løse opgaver og være på vådsalen.

Efter min mening er Netter langt bedre end sobotta. Kender ikke grays anatomy, men de danske bøger er alle ok og stenede på samme tid.