Anatomi

Hej :slight_smile:

Jeg sad og læste nogle anmeldelser til Netters Atlas (Det er vel den der hedder Atlas der Anatomie ikke?) og Sabotta, og fik den indtryk at Netters Atlas var mere mig. Jeg læste at den var mere overskuelig end Sabotta, fordi den havde de detaljer der var nødvendig og ikke alt mulig andet også som kan forvirre en.
Når her kommer så min spørgsmål… Der er flere der skriver, at de enten supplerede med Sabbota el. en anden Atlas; er det fordi at Netters Atlas ikke er fyldstgørende for at bestå anatomi delen el. var det for at have flere detaljer på plads for hyggens skyld? :slight_smile:

Nr. 2: Hvilket udgave skal man købe? nok den nyeste, men hvor ny er den nyeste og hvilket udgave et det? :slight_smile:

Mht. Flashkort, så så jeg, at der var mange typer af flashcards (link: http://www.saxo.com/dk/soeg/boeger?keyword=Netter’s+Anatomy+Flash+Cards&x=0&y=0
hvilket vil I anbefale at man køber? har hørt at “Netter’s Anatomy Flash Cards” (de grønne på samme link) skulle være de bedste - nogen der kan bekræfte det? :slight_smile:

Takker på forhånd :slight_smile:

50 visninger og ingen svar? :dry:

Hej Aya

Der er 3 forskellige atlas, som de studerende vælger imellem:

  • Netters Atlas der anatomie. Det er det billigste af de 3 nævnte og ER pensumdækkende. Neuroanatomi-delen er dog ikke særligt omfattende, hvorfor en del – men ikke alle - vælger at supplere med et andet atlas for forståelsens skyld.

  • Sobottas atlas (3-binds udgaven). Det er noget dyrere, men har til gengæld store, flotte illustrationer. Der er mange detaljer – måske for mange vil nogle studerende mene.

  • Thiemes atlas. Det hører også til i den dyre ende, men det siges at være et fremragende atlas. Det eneste minus er, at det ikke er til stede i forberedelseslokalet til 3. semesters ek-samen på KU.

Mht. udgave tror jeg ikke, at der er de helt store ændringer i de nyeste udgaver, hvorfor du nok godt kan klare dig med et atlas, der har et par år på bagen. Her kan du se den nyeste udgaver på Netters:
http://academicbooks.dk/atlas-der-anatomie/frank-netter/9783437416033

Desværre har jeg ikke haft flash cards :S

Håber, at det hjalp dig en smule!

Hej JaBu,

Det hjælp helt klart - mange tak for dit svar :slight_smile:

Hvad købte du, hvis jeg må spørge? og var du glad for den? :slight_smile:

(andre må også meget gerne smide en kommentar :cheer: )

Jeg købte selv Sobotta’s atlas (3-bindsudgaven) og har virkelig ikke fortrudt det. Jeg har i øvrigt skrevet en anmeldelse om atlasset.

Uanset hvilket atlas du vælger, så er du godt dækket ind. Jeg tror, at det er en smagssag om man foretrækker det ene frem for det andet :slight_smile:

Hej Aya

Jeg kan godt forstå du er i tvivl om, hvilket atlas du skal købe.

Jeg købte selv Netter og var meget tilfreds med det. Jeg gjorde det primært fordi det var billigere end Sobotta, men også fordi jeg havde fået det anbefalet af venner. Netter er som JaBu skriver fuldt pensumdækkende. Mht. om neuroanatomi-delen er lidt mangelfuld, ja ved nærmere eftertanke er den nok, men det var ikke noget jeg tænkte over, da jeg havde brug for det. Jeg kiggede blot i min neuroanatomibog og fik et fint overblik fra denne.

Min læsemakker købte også Netter ved semesterets start, men hun endte med at skifte over til Thieme som hun var MEGET begejstret for. Eftersom vi var læsemakkere har jeg derfor også lidt erfaring med dette atlas og det er virkelig også godt. Dog måske for godt (=der står for mange informationer, der forventes at man skal kunne udenad og det er også derfor det ikke findes i forberedelseslokalet), så hvis du vælger det, skal du virkelig gøre dig selv den tjeneste at bliver fortrolig med et af de to andre atlas, så du nemt kan slå op i det til eksamen.

Hvis du kan komme til det synes jeg du skal bladre lidt i de forskellige atlas’er og se, hvilken stil du umiddelbart bedst kan lide. Tegningerne/grafikken er forskellig og det er altså en smagssag om man foretrækker det naturtro, håndtegnede eller det mere grafiske.

Håber du kan bruge det til noget.