Det kan du tro jeg kan… 
På 3. sem. skal du bruge anatomibøger i:
-bevægeapparatet
-Indre organer (hoved/hals, thorax, abdomen samt pelvis (de sidste 3 nævnte er dog ikke pensum på 3. semester men på 4. og 5. semester)).
-Neuroanatomi
-Embryologi
Jeg syntes primært at problemet med FADL bøgerne er;
Bevægeapparatet (ekstremiteter og kropsvæg) er vist ikke pensumdækkende, da der ikke er nok biomekanik. Og man kan godt komme op i gang eller biomekanik, så er det noget skidt at have læst FADLs bøger. DERFOR, der er desværre ingen vej udenom Finn B. Møllers bog, Bevægeapparatets anatomi, som iøvrigt ikke er så ringe endda men er på højde med mange af de andre bøger.
Indre Organer (Hoved og hals, Thorax og abdomen), jeg ved ikke hvor gode de er, har ikke læst FADL bøgerne. Men jeg har dem stående på hylden. Jeg har, samt RIGTIG mange andre, læst efter bogen Indre Organer af Tranum m.fl. (Tranum vil blive en stor del af jeres kontakt med studiet på 3. semester). Den er udemærket, og ret god syntes jeg… Når man lige er kommet “ind i den”.
Neoruanatomi, der syntes jeg FADLs bog er SUPER elendig. Den kaster med grams ud over det hele, og benævner mrskelige små strukturer. Fuldstændig unødvendigt og man mister overblikket fuldstændig. Mange vælger her at læse efter det andet danske alternativ, som jeg har glemt hvad hedder.
Jeg læster selv efter Crossman Neary, den er fuldt pensumdækkende og med en masse billeder. Både IRL samt tekniske tegninger. Jeg syntes det var en super bog, den bedste anatomi bog jeg har læst på studiet (jeg går på 5. semester). Og et fag jeg havde frygtet fra starten, blev et af de mest spændende fag, samt det jeg blev bedst til.
Emfryologi, drop den danske. Den er simpelthen for usammenhængende skrevet, nærmest i en kompendieform, der er oversat fra engelsk. Og det er faktisk en bog der er oversat direkte, og rigtig dårligt oversat. Så vælg det engelske alternativ Human Embryology af Larsen. Startede med den danske, men droppede den… Den var simpelthen for dårlig, og man bruger RIGTIG mange forgæves timer på at fatte hovede og hale i den.
Så min bogpakke i anatomi bestod/består af:
Bevægeapp. af Finn B. Møller (787 kr hos Ordontologisk boglade)
Indre Organer af Tranum m.fl. (818 kr hos Ordontologisk boglade)
Neuroanatomy af Crossman Neary (389 kr hos Saxo inkl. Fragt)
Human embryology af Larsen (449 kr hos Saxo Inkl. fragt)
Samlet pris: 2443
Prissammenligner lavet med Pensum.dk og det er de billigste.
Håber du kunne bruge den lange smøre til noget, ellers mener jeg at jeg i sin tid også skrev anbefalinger til bøgerne hvis du kigger under de enkelte bøger.
Med venlig hilsen og god kamp 
Simon