Anbefaling af undervisere på 2. Sem, KU

Hej allesammen :slight_smile:

Jeg skal til at starte på 2. Sem på KU og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få vide hvilke undervisere, i fagene anatomi (histologi) og biokemi, I ville anbefale at man følger.
Der er desværre forskel på underviserene og tiden er knap til at få indlært det store (meget spændende) pensum. Så jeg vil blive utrolig glad hvis I ville hjælpe mig lidt med det.

På forhånd tak for hjælpen :stuck_out_tongue:

Jeg tror hurtigt, at du vil finde ud af, hvilke undervisere der er gode, efter du er startet på semestret. Som udgangspunkt er det jo bedst at give sine egne holdlærere en chance, og hvis man er utilfreds, så søge efter nye. I biokemi var Gert-Helge-hansen (Lipidmanden) meget populær, og virkelig dygtig. Ham havde vi, og jeg synes virkelig han var god! I histologi er mit indtryk, at mange af underviserne er ret gode. Men som sagt, bare tag det roligt. Man mærker hurtigt, om man er utilfreds eller ej, og hvis man er det, kan man så gøre noget ved det :slight_smile:

Mange tak fot dit svar Stephanie :smiley:

Vil lige minde om, at det af og til (især da vi havde kemi i tidernes morgen) var vanskeligt for visse undervisere at gennemføre timerne,
fordi klasselokalet var stoppet til randen. Det medførte at der gik usigelige mængder tid med spørgsmål fra alle mulige, og at der ikke var bordplads til de, der rent faktisk
var holdsat hos den pågældende underviser.

Jo vist, de er forskere og ikke lærere, så kvaliteten svinger meget, og det er da også surt for os - og fint at opgive de helt håbløse. Dog mener jeg man skal opretholde et etisk kodeks der hedder, at
studerende bør fordele sig mest muligt og give plads til, at de holdsatte på et givent hold får et bord og får spørge-ordet først.

Med det in mente kan I fortsætte jagten.

Tak for dit input Peter.
Jeg kan kun sige at jeg er enig med dig på det punkt. Har selv oplevet på 1. sem at være til undervisning, hvor klasse lokalet har været helt fyldt med studerende - ikke særlig rart.
Desuden synes jeg også at alle underviserne skal respekteres som de er.
Men jeg tænkt bare på at høre om der var nogen af Jer seniorstuderende, der havde haft nogle gode erfaringer med en af underviserne :slight_smile:
Jeg må prøve mig frem samtidig med at have det in mente at studerende der er holdsat hos den pågældende underviser har førsteret til undervisningen :smiley: .
Endnu engang mange tak for Jeres input.

I biokemi vil jeg anbefale at man holder sig fra Lars Hansen (mener jeg det var). En høj, skaldet herre. Han virker rigtig dygtig til sit fag, men han har problemer med at formidle sin vidensmængde videre til de studerende, ligesom man føler at han bliver irriteret, hvis man spørger dybere ind til noget. Har også hørt rigtig gode ting om Gert Helge Hansen (det er ikke lipider, men proteiner han er glad for!). Han holdt btw. den bedste forelæsning jeg har været til endnu.

I anatomi-delen er det som regel ældre studerende der står for undervisningen, og der er det min erfaring at de efterhånden alle sammen er så godt inde i skidtet, at det er ligegyldigt hvem man tager.

Derudover kan forelæsninger med Frederik Vilhardt godt anbefales, da han formidler sin viden godt videre med en god portion humor og et friskt tempo der gør, at stort set hele Lundsgaard sidder og følger med.

Mange tak Patrick, for at du ville bidrage med dine anbefalinger :stuck_out_tongue:

Som en tilføjelse havde Frederik Vilhardt også holdundervisning i histologi da jeg gik på 2. Hvis dette stadig er tilfældet er de timer værd at besøge, såfremt man kan få en plads.

Mange tak Calle :stuck_out_tongue: .

Jeg vil også helt klart anbefale Gert i Biokemi! I histologi er de alle meget dygtige. I biofysik vil jeg helt klart anbefale Nanna! Hun er den dygtigste jeg hidtil har mødt! Virkelig god! Men som der også bliver skrevet tidligere, man finder hurtig ud af hvad og hvem der fungerer bedst for en. Vi er trods alt forskellige og vil være have vores måde.

Mange tak for din anbefaling yelerd01 :slight_smile:

…og Genetik forelæseren er den dygtgste pige på panum!
Til eksamen skal du altid huske at svare kort og præcist. Lad være med at sprede din uvidenhed…Som prof.christoffer Christensen -kemisk data forfatteren(kemi guruen) plejede at nævne i Lundsgaard aud. :slight_smile:

Tak for dine gode råd Jim :slight_smile: , det vil jeg huske.

Endnu engang vil jeg gerne sige tusind tusind tak for jeres svar. Er utrolig glad for at der er så mange der gerne vil dele med jeres erfaringer.

Glæder mig utrolig meget til at starte på 2. sem. Så vidt jeg har læst frem til, bliver det et meget meget spændende semester, hvor jeg kommer til at lære så mange nye ting. Men jeg er lidt bange for om jeg kan nå at HUSKE det hele til eksamenen. Men det skal nok gå :smiley: .