Ang. kvote 2 på AU

Jeg var desværre en ud af de mange der ikke blevet optaget på nogle af medicinstudierne. Mit gennemsnit blev således 9,7 hvilket altså ikke var nok.
Jeg vil utroligt gerne læse i Århus da det ligger tættest på mit hjem.

Til mit spørgsmål:
Jeg læste i en brochure at mht. kvote 2 på AU kigger de på de bedste karaktere i de specifikke krav. Dette vil altså sige at hvis man nu har taget nogle supplerenede kurser i et eller flere af de specifikke fag og fået en bedre karakter her end til afgangseksamen, så vil denne karakter blive taget i betragtning til beregning af gennemsnittet.
Jeg har selv en studentereksamen fra STX, hvilket vil sige at jeg både har årskaraktere og eksamenskaraktere der har gjort sig gældene. Mine årskarakter har været knap så gode, men mine eksamenskaraktere er stort set kun 10 og 12-taller (dog har jeg to 7-taller). Jeg kommer derfor i tvivl om de ved kvote 2 kun kigger på eksamenskarakterene eller om årskarakterene også kommer i betragtning?
Jeg spørger fordi jeg vil være sikker på om jeg skal supplere fysik b og kemi A, da jeg fik 7 til eksamen i disse fag.
Hvis årskarakterene også bliver taget i betragning kan det såvidt være ligemeget at jeg supplere de to fag, da mit gennemsnit da (i de 5 fag) vil blive 10,8 (hvis jeg får 12 i begge).
Men hvis det udelukkende er eksamenskarakterene de kigger på vil mit gennemsnit pludselig stige til 11,8 (hvis jeg får 10 i begge fag)

jeg har læst mig frem, her på forumet, at kvote 2 kravet sidste år var på 11,1, hvilket altså vil sige at det ikk vil være nok at få 12 i fys og kemi hvis mine årskarakter stadig er gældende.

Jeg ved godt dette forum ikke består af studievejledere, men jeg håber at nogle af jer har en erfaring indenfor dette og dermed kan hjælpe mig lidt.

på forhånd tak! :slight_smile: