Ansøgning om overflytning til sommer AU

Hej. Jeg er optaget på medicin på Au. Jeg har fået tilbudt vinterstart, men da jeg allerede har lejet bolig i byen, er jeg nødt til at bevise studieaktivitet senest til september for at beholde boligen.
Jeg vil derfor gerne sende ansøgning ind til universitetet og bede om overflytning på sommerstart. I den forbindelse vil jeg gerne høre ,hvis nogen har erfaring og oplevelser med den ansøgning, og hvad der skal til og lægges vægt på, når de vurdere den?

På forhånd tak

Det er baseret på plads, hvis du kender en fra sommerstart at bytte med, eller hvis der er nogle som har fået et sommerstart plads men ikke vil læse alligevel, så kan du blive flyttet over.

Det er noget jeg har hørt fra en der fik flyttet vinter til sommerplads. Det er ikke sikkert at det kun kan lade sig gøre på den måde.

På AU lægges der vægt på, om det er strengt nødvendigt at du flyttes, da det er meget besværligt og sjældent at det sker.
At du er motiveret og gerne vil igang til sommer, vil de ikke høre. Der skal være en enormt god, praktisk grund. Du kan prøve at søge kompensation med bolig som begrundelse, men jeg tror desværre ikke du skal sætte håbet op, da det med de fleste studieboliger kan lade sig gøre at bo der alligevel, hvis man kan dokumentere, at man er på vinterstart.

Jeg kan først få fat på boligforeningen på mandag, for at høre dem ad om jeg kan beholde boligen trods vinterstart.

Har du oplevet, eller kender du andre, der har fået lov til at beholde deres bolig selvom de har fået vinterstart?
Mvh

Sagde de ikke i aftes at i TV-Avisen at der I Aarhus er studiebolig-garanti?

https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen-21_00_-16-slagteriarbejdere-corona_smittet-i-ringsted_200789
Spol 8m og 50 sek - hen.

Dette citat er taget fra Ungdomsbolig Aarhus’ hjemmeside:

"Du skal være i gang - eller snart i gang med en uddannelse

Hovedreglen er, at du kan søge en bolig hos UngdomsboligAarhus, hvis du er i gang med eller skal til at gå i gang med en uddannelse.

Du kan godt oprette en ansøgning, selvom du ikke har fået at vide om du bliver optaget på studiet; dog kan du tidligst oprette en ansøgning 6 måneder før forventet studiestart. Du skal sende kopi af studiedokumentation for indeværende studieår til os (eller så snart du modtager det, hvis du ikke er startet endnu), pr. e-mail eller post. Dette kan f.eks. være din optagelsesmeddelelse, din indskrivningsbekræftelse eller din lærlingekontrakt."

Tror du kan være helt rolig og blot sende billede af dit optagelsesbrev til dem.

Jeg bor selv i en studiebolig (dog i kbh) og når vi skal dokumentere studieaktivitet, skal vi bare udfylde en blanket med studie/studiested osv.
Nogle få bliver udtaget til stikprøve, og skal så kunne bevise det yderligere, men generelt er der ikke særlig meget kontrol med det, her hvor jeg bor.

@frold betryggende. Tænkte bare på, om de lader mig blive i boligen, når nu jeg først kan dokumentere studieaktivitet til februar. Må ringe og høre, når de vender hjem fra ferie

1 Synes om

@Tammi mange tak :smile:

1 Synes om