Ansøgning til flere universiteter

Hej.
Jeg har kigget på en massee hjemmesider, men kan ikke finde svaret på hvordan jeg skal sende mine ansøgninger, når jeg søger på flere universiteter.
Jeg søger både på KU, AU, SDU og AAU, og mit spørgsmål er så om jeg skal sende alle 4 ansøgninger til min første priotet, og så sørger de for at sende videre hvis jeg ikke kommer ind der, eller skal jeg sende ud til alle 4 universiteter? For ved at sidste år da jeg søgte internt på KU, der sørgede de for at mine ansøgninger blev sendt videre til de andre uddannelser på KU, hvis jeg ikke kom ind på min første priotet.
Håber der er nogen der kan hjælpe, eller ved hvilken side jeg skal kigge på.
På forhånd tak :slight_smile:

Hej Mille

I KOT-hæftet fra side 44 og frem har du adresser du skal sende dine ansøgninger til under de enkelte universiteter (alternativt kan du under optagelse.dk finde de samme adresser). Dvs. du skal sende 4 sæt ansøgninger + bilag, og til din 1. prioritet skal du også vedlægge prioriteringsskemaet.
I tilfælde af at du søger forskellige uddannelser på samme universitet skal du vedlægge de relevante ansøgningsskemaer til hver enkel af uddannelserne på det universitet og så sørger de for at viderefordele det, men de formidler det ikke til andre universiteter.

For en sikkerheds skyld vil jeg anbefale at du sender det hele anbefalet (dyrt ja, men du kan fremvise bevis for at du har sendt i tide).

Held og lykke med det hele
Mignon

Tak for hjælpen :slight_smile: