Arbejde ved siden af medicinstudiet

Hej med Jer

Jeg vil lige høre om der er nogle der har erfaring med deltidsarbejde ved siden af medicinstudiet, er det fuldstændigt urealistisk at have 40 timers arbejde ved siden? Er godt klar over at det er meget individuelt hvor meget man kan have ved siden af, men kunne godt tænke mig at høre fra nogle der har erfaring med dette, og hvordan I håndterer det.

På forhånd tak :o )

Hej,

Du kan sagtens have deltidsarbejde ved siden af studiet. 40 timer om ugen er efter min mening lige i overkanten, men alt kan lade sig gøre. Du skal huske på at der også er mødepligt til nogle af timerne.
Jeg ville mene, at ca. 7-14 timer i snit (sv.t. 1-2 vagter) er hvad man klare i længden.

Det kommer nok lidt an på hvor du vil læse.

I starten ville jeg nok anbefale ikke at skulle arbejde så meget, så man kan få et netværk og være med til det sociale. Det er også noget af en proces at lære at være studerende og arbejde selvstændigt.

40 timer aka 10 timer ugentlig skulle være til og er næppe langt over gennemsnittet…

40 timer om måneden skulle være fint, men sørg for at få et job hvor du kan slippe uden om at arbejde i eksamensperioder osv.

/Peter

Jeg læser dit indlæg som 40 timer pr uge?

Det kommer nok an på, om du har børn. Hvis du kun er dig, skulle det være muligt at arbejde en del…

Som udgangspunkt er medicinstudiet beregnet til at være et fuldtidsstudium, hvilket er ca 37 timer pr uge, så din arbejdstid/fritid kan du bare lægge oven i, så ved du, hvad du kan magte.