Efter at høre alt den positive omtale om aspiris kvote 2-kursus, valgte jeg selv at investere i det, og er næsten ved vejs ende i kurset. Men jeg må indrømme at kursets kvalitet har skuffet mig gevaldigt.
Det omhandler primært kursusmaterialet i læsedelen af opgaverne, de opgaver hvor man skal sige ja og nej til udsagn om et tekststykke. Der er mange opgaver, hvor jeg simpelthen ikke kan fatte hvordan de er kommet frem til facit. Når man beder om begrundelse, forsvarer læreren facit lige meget hvor absurde argumenter de må tage i brug. F.eks. stod der i en tekst, at et scenarie x muligvis kan ske. Til udsagnet: Scenarie x vil ske, svarer facit ja, og lærenen vil ikke anderkende at der er en forskel på at noget kan ske, og noget vil ske. Og disse, i min optik, fejl, optræder igen og igen.
Jeg har sidste år brugt kvote2klar, hvor ingen af disse fejl optrådte, og jeg scorede ganske højt i læsedelen til kvote 2-prøven. Derfor har jeg svært ved at forestille mig, at det mig der er helt galt på den.
Er der andre med samme oplevelse ?