At dumpe

Jeg vil egentlig bare hører, om det “normalt” at dumpe igennem sin uddannelse på medicinstudiet.

Jeg har allerede dumpet en, og der er nok god risiko for at jeg dumper den næste - og det altså i træk.

Det ødelægger lidt lysten for at kæmpe, og føler bare ikke der er nogen chance for at jeg kan komme igennem studiet.

Det er vist ret normalt. Der findes også en del der gennemfører uden at dumpe.

Spørgsmålet er bare hvorfor man dumper… Hvis man har læst godt og grundigt og dumpede, så er der noget galt med selve forberedelsesmetoden (en af vores undervisere på AU har fortalt at det bedste tjek er at genfortælle teksten med lukket bog - hvis man kan det, kan man sit stof).

Hvis du til gengæld ved at du ikke har arbejdet tilstrækkeligt på opgaven, ja så er det om at varme stolen til en gang til.

At du risikerer at dumpe i næste fag også: hvis du allerede inden eksamen ved at du ikke er tilstrækkeligt forberedt, så meld dog det eksamensforsøg fra! Og knokl for at lære dine ting til næste termin.

Til sidst: husk at der er hele 3 eksamensforsøg. Brug dog helst kun den ene :), men vær ikke utrøstelig hvis du skal bruge en ekstra gang for at det lykkes.

Knus og hep
Mignon

Gode råd fra Mignon

Der var engang en prof.dr.med. på KU som altid anmodede studerende om ikke at sprede deres uvidenhed
under eksamen. Så tænk dig om inden du tilmelder eksamen. Tænk positivt istedet for at bruge din tid til bekymeringer og spekulationer om hvad du kunne ske hvis du ikke bestået en eksamen osv.
Hvis andre Ka’ så kan du det da også !. Det er allerede sket før for dig! Du kom ind på verdens mest eftertragtede studiet !
Giv den gas så skal det nok går !
Held og Lykke :slight_smile: