At læse medicin som færdig uddannet sygeplejerske?

Hej.
Skal man også kunne opfylde de specifikke adgangskrav som uddannet sygeplejerske på kvote 2?For jeg har ikke alle fagene. Har man stor sansynlighed for at blive optaget?
Mange tak på forhånd

Ja, man skal stadig opfylde alle fagkrav, men det giver se’føli nogle gode point i Kvote 2, at have en sygeplejerskeudd. i ryggen.

Jeg er lige starter og på mit hold er der to sygeplesker!

ja du skal stadig opfylde adgangskravene. Tilgengæld har du gode chancher i kvote 2. Især KU ser meget positivt på sygeplejersker der gerne vil læse videre :nurse:

Held og lykke med det :slight_smile:

Rigtig mange tak for jeres svar.

studmed27 kom de ind via kvote 2? Hvad deres alder ? Jeg er nemlig selv 31 år nu og mangler nogle år tilbage inden jeg er færdig med spl.
Jeg vil så vidt muligt prøve på at ligge vægt på de ting som KU lagde vægt på for sidste år for kvote 2.
Jeg er utrolig forvirret over hvlken beslutning jeg vil tage. Afbryde spl. og tage de resternde fag eller tage fagene ved siden af udd.
Og jeg kan ikke garantere mig selv i at få så et højt kvotient hvis jeg nu skulle droppe spl.
Jeg har det godt med at tage fagene ved siden af spl. udd men det vil jo også tage mig nogle år at gennemføre.
Sikke en beslutning jeg står overfor lige nu :frowning:

Mange hilsner!