Hej,
jeg er en med.stud på 3. semester. Jeg går og overvejer om det kan lade sig gøre at tage 4. og 5. semester sammen.
Er der nogen der har prøvet det og dermed vil skrive et par ord om sine erfaringer? Hvordan det var og hvordan det gik?
Begge semester har nogle obligatoriske øvelser- Er der nogen problem med at gennemføre dem sammen?
Hvor mange timers arbejde (ca.) kræver det om dagen for at nå at læse 2 pensum (evt 2 gange)?
Jeg er taknemlig hvis I skriver så meget information som muligt - jeg er nemlig meget nysgerrig og i tvivl om jeg skal gøre det.
Ambitioner har jeg masse af, desuden er jeg også meget selvmotiverende, men syntes lige jeg ville høre fra jer der enten kender nogen der har prøvet det eller også selv har gjort det og dermed opnå en del fakta før jeg foretager mig noget.
Nu kan jeg ikke lige se hvilket universitet du går på, men på AU er der en regel om, at man tidligst kan gå op til 5. semesters eksaminer, et år efter man har bestået 3. semesters eksaminer. AUs kursuskatalog
For AUs vedkommende vil det godt kunne lade sig gøre at læse hele pensum igennem en enkelt gang, men jeg tvivler på man kan nå den nødvendige faglighed.
Alt er muligt for den som bærer viljen i sit hjerte
Du skal bare være opmærksom på at man ikke kan blive holdsat på to hold samtidigt og at man skal være holdsat for at deltage i de obligatoriske øvelser. Medmindre man altså får dispensation herfor, og så vidt jeg ved er høje ambitioner ikke grund nok til at få en dispensation.
Har da hørt om nogle, der fik disp. til to semestre samtidig - men der var godt nok tale om 10. og 11. semester på KU. Men, hvis man ikke søger, så får man i hvert fald ikke dispensation…
Herudover, så synes jeg nok, at det er noget ambitiøst at tage lige netop de to semestre samtidig… Det er lidt nemmere at have med at gøre, når man når til 2. del.