AU 6. semester - tips og info

Hej, er der nogle herinde der kan fortælle lidt om “det nye” 6. semester på AU og eventuelt komme med råd til hvordan man kan tackle dette semester. Er det et belastende semester, da man skal op til 3 eksamener? Hvad går faget folkesundhed ud på i det hele taget, og hvad synes i om faget? Læner pato og farma sig mest op af udenadslære eller er der meget forståelse i fagene?

Hej

Jeg er i gang med 6. semester pt. så jeg kan ikke udtale mig om så meget endnu. Pato og farma undervisning går først i gang i marts, og vi har haft ren folkesundhed indtil da. Det er meget miljø- og arbejdsmedicin, samfundsmedicin og sådan, men virker ikke specielt svært. Arbejdet er mere det gruppeprojekt man skal lave i grupper a 5-6 personer. Formatet er stort set ligesom bachelor, hvor man dog skal skrive 5 sider hver. Eksamen bliver en blanding af mundtligt forsvar af opgaven og spørgsmål til pensum.
Man kan med fordel læse op på farma og pato imens man har folkesundhed, da man har tiden til det. De færreste møder op til holdundervisningen i folkesundhed, og de har været nødt til at slå holdende sammen, fordi så få møder op.

Jeg kan lige sende dig læseplanerne for pato og farma.

Tusind tak for det. Som jeg kan forstå det er der mange forehåndsoptagede forelæsninger i både pato og farma. Er det sådan at man får adgang til alle disse fra semesterstart, eller er det først ugen inden eller dagen inden forelæsningen de bliver lagt op?

Dem får man adgang til fra starten af semestret, så man kan godt bruge tiden den første måned, på at læse forud i både pato og farma.

1 Synes om

Hej, jeg har folkesundhed nu, og vil spørge, om du evt. har lyst til at dele din folkesundhedsopgave med mig til inspo? :))