AU: Forberedelse til studiet

Hej…
Jeg skal starte på medicinstudiet til februar på AU, derfor vil jeg forberede mig på studiet allerede nu.
Findes der ikke en bogliste for 1. semester på AU?
Eller er der nogle der ved, hvilke bøger man bruger på AU?

[quote=“Hekim”:38gyks5m]Hej…
Jeg skal starte på medicinstudiet til februar på AU, derfor vil jeg forberede mig på studiet allerede nu.
Findes der ikke en bogliste for 1. semester på AU?
Eller er der nogle der ved, hvilke bøger man bruger på AU?[/quote]

Hvis jeg ellers får linket korrekt: http://mit.au.dk/kursuskatalog/index.cfm?elemid=39227&topid=39227&sem=F2011&udd=bach&art=&hom=SUN kan du under de enkelte fag se bl.a. en litteraturliste…

Når det er sagt, så skal der nok blive rig mulighed for at læse bøger når du først er startet på studiet, så nyd livet mens du stadig kan :wink:

Lær alle de knogler, knoglepunkter og muskler evt. funktionen af de forskellige muskler; samt retningsangivelser og planer. Øv dig ved at placere ting omkring dig med de rigtige betegnelser.

Hvis du vil kaste dig ud i indre organer så er kapitel 3 til og med 5 rimeligt simple… rimeligt… :slight_smile: - start ikke på kap. 2, for guds skyld, før du har haft noget undervisning :stuck_out_tongue:

Dvs. bevægeapparatet af Finn Bojsen og hovedets, halsens og de indre organers anatomi af Rostgaard, Tranum-jensen, Holm etc…

Hyg dig med at se hospitalet både den amerikanske "fiktions"serie og den danske dokumentarserie. De er nice ^^ og man får faktisk ret meget ud af det - synes jeg…

-Hvis du derudover føler dig helt ovenpå, så lær hvad der forståes ved: fascier, bursae, retinakler, sener, ligamenter etc. såen nogle simple adskilte strukturer, der optræder, igen og igen, i anatomien.

mvh mikkel.

Må jeg vælge en anden tilgang?

Slap af… :lol:

haha, frold :stuck_out_tongue: … det selvfølgelig også en måde at greje det på… Gir dig sku ret. Hvis man stresser over at læse, uden reelt at være igang med studiet, så er det en dum ide; Hvis topicstarter derimod er en hyggenørd, som jeg selv, så er det sku en nydelse at være lidt foran, når man starter…

Så længe man er klar over, at forspringet kun varer 14 dage - 3 uger ^^

Er helt enig med Frold. Lad være med at læse inden du starter, for du får intet ud af det alligevel. Slap af og nyd din læsningsfri tid. Når du starter på studiet skal Peter Holm nok tude dig ørene fulde med hvor vigtigt anatomi er, og så skal du nok få lov at læse lige så tosset som det passer dig. Desuden er anatomibøgerne ret utilgængelige uden en egentlig undervisning ved siden af læsningen til at skærpe forståelsen. Dertil kommer at man inden man starter ikke har nogen idé om hvad der er vigtigt i en anatomibog og hvad der er (og det er der meget af) fuldstændigt uvæsentligt - og det væsentlige glemmer man faktisk fascinerende hurtigt igen.

Hvis du partout skal sidde og lege med anatomi inden du starter, vil jeg foreslå nogle af de sjove anatomiprogrammer der findes rundt omkring på nettet hvor man skal udpege knogler og muskler osv. Det kan være ret sjovt… Og hvis du er indehaver af en android-telefon kan jeg da også anbefale dig spillet “speed anatomy” som jeg stadig hygger mig vældigt med til de mest søvndyssende forelæsninger.

Held og lykke med starten på medicinstudiet, håber du bliver lige så glad for det som jeg er :slight_smile: