Auktionen er åbnet men skal salgs-fora lukke?

Hejsa

Så blev der åbnet for studmed.dk’s nye funktion - auktionen - som I også har kunne læse om i det netop udsendte nyhedsbrev.

Man har indtil nu kunnet sætte sine bøger til salg i de dertil indrettede fora - men den store succes er kommet bag på mig og derfor har jeg bl.a brugt sommerferien på at få en auktion op at stå.

Grunden til at jeg skriver dette emne er, at jeg gerne vil have en debat i gang om hvorvidt man i fremtiden skal kunne sætte sine bøger til salg både via salgs fora og Auktionen eller kun via Auktionen.

Min holdning som administrator er, at det er administrativt tungt at have bogsalg til at køre via salgsfora.

Mange poster en bog, men glemmer at oplyse om den er solgt.
Andre gange svarer folk at de er interesserede, men sælger svarer ikke igen osv.

Derfor auktionen, der mere eller mindre hviler i sig selv. Det har også den fordel at når auktionen udløber modtager sælger en besked om hvorvidt bogen er solgt eller ej. Mens den der har vundet auktionen modtager en email om at han/hun har vundet. Desuden arkivers auktionen når auktionen er slut.

Mit spørgsmål til jer brugere er derfor hvad jeres holdning er til, at jeg låser salgsfora, så man ikke længere kan sætte bøger til salg derigennem… man kan stadigvæk se de bøger der er til salg.

Om 2 måneder eller deromkring ville jeg så slette salgsfora og auktionen vil så være eneste salgs-sted - er det noget du som bruger vil kunne leve med?

Desuden mener jeg at det er tosset at der sælges bøger 2 steder på samme side - men jeg er desværre også bange for, at auktionen ikke er nem nok at bruge…

Hvad mener du? Bare vær egoistisk og tag udgangspunkt i dit eget behov!

Blev bogen ikke solgt til den udbudte pris så kan sælger bare sætte den til salg igen - f.eks. til en lavere startpris.

Jeg synes helt klart at det er nok kun med auktionen. Der er som du selv siger ikke nogen grund til at sælge bøger to steder!
Når det er sagt vil jeg gerne rose dig for din indsats for at få siden til at køre! Den er bare super god, så en stor hånd til dig Frold :up:

Hej Frold!

Jeg er helt enig med ovenstående indlæg, dog med et lille spørgsmålstegn. Jeg synes nemlig det er vigtigt at "slå-til-pris"funktionen stadig er der, så man kan være sikker på at få sin bog. Jeg ved ikke hvor længe auktionen kan køre, men der skulle måske være en begrænsning på udløbstid eller sådan noget.

Den eneste ulempe jeg ser ved auktionen er den mindskede mulighed for at gøre et “kup”, men det kan jo være det viser sig at man kan det alligevel.

Så alt i alt: god ide med auktionen!

:slight_smile:

Uha, jeg har skam ikke planer om at fjerne muligheden for en “Køb-nu”-pris. Fordelen som det er nu er man har 2 funktioner:

En startpris: altså den pris hvor en evt. auktion starter (man kunne også kalde det en slags mindstepris). Skal udfyldes - hvis ikke bliver startprisen sat til 1 kr.
En “Køb-nu”-pris: hvor man kan angive en “direkte salgspris” som er det en evt. køber skal give, hvis denne ønsker at købe bogen med det samme og derved stoppe auktionen og hindre andre i at overbyde sig. Herved kommer auktionen også til at fungeres som en “shop”. Det er valgfrit om man vil sætte en “køb-nu” pris - blot et tilbud…

Håbet er snarere at auktionen skal blive bedre og ikke mindst mere synliggjort på forsiden (portalen) - men nu skulle den lige åbne først.

Håber andre vil komme med deres holdning til emnet overskirft “Auktionen er åbnet men skal salgs-fora lukke?” Det er jo brugernes forum :smiley:

@m_hh_d tark :oops:

Jeg synes også det kun skal være auktionen der kører, for så vil hele siden blive mere overskuelig, idet al bogsalg herved samles et sted. Omvendt er jeg spændt på hvordan det kommer til at gå, for umiddelbart synes jeg det virkede lidt indviklet med auktionen ved første gennemlæsning af nyhedsbrevet, men det er vel en vanesag :slight_smile:

Jeg vil gerne tilslutte mig roset af dit fine arbejde, Frold! :smiley:

Dog mener jeg, at siden har et par skavanker, som, ved udbedring, kunne føre til flere brugere:

Designet fungerer ikke.

  1. Forsiden er meget uoverskueligt - fx det nederste ser man ALDRIG.

  2. Når man går ind i debatsektionen, ville det være rart stadig at kunne se de andre debat-overskrifter.

  3. Prøv at sammenligne med særligt http://www.studieportalen.dk - og evt. manan.dk (som du nok kender…)

Det er selvfølgelig bare min mening(?).

Håber, du kan klare lidt konstruktiv kritik :slight_smile:

[quote=“Niemann”:3e2advjz]

  1. Forsiden er meget uoverskueligt - fx det nederste ser man ALDRIG.[/quote]

Hvad kan gøres bedre? Det er jo et evigt problem, man vil gerne have samlet en masse information, men samtidig vil man begrænse mængden hvis du forstår… :smiley:

Har du et link til hvor du savner overskrifter? Og hvilke overskrifter du savner? Det burde kunne løses nemt :smiley:

Den første kender jeg ikke og den sidste kender jeg, men der synes da absolut ikke er bruger venligt! Har man ikke flash installeret får man ingen menu og derved mangler muligheden for at navigere. Desuden synes jeg at man skal klikke en krig for at finde den information man skal ha´…

Men det du tænker på er måske at man bevare de to navigationer i højre venstre side - uanset hvilken side du er på?

Oh jo tak, studmed er skam ikke optimal - webudvikling er ikke min profession, blot en lille hygge interesse, som dog har taget lidt overhånd med denne side… :lol:

“Men det du tænker på er måske at man bevare de to navigationer i højre venstre side - uanset hvilken side du er på?”

Ja, primært.

Synes dog, at http://www.studieportalen.dk er ganske fremragende. Prøv selv at droppe ind i forummet, klik på indlæg osv. Overskueligheden er i top over det hele.

@Niemann

Siden du kom med din kritik har jeg arbejdet videre med det, hvilket har ført til lidt ændringer.

Hvad siger du nu til selve forum oversigten http://www.studmed.dk/index.php

Og f.eks. kategori oversigten?
http://www.studmed.dk/index.php?c=3

Var det noget i den stil?

savner muligheden for at hyperlinke fx anmeldelser af de bøger man vil sælge, samt muligheden for at redigere i ens egne salgsindlæg, dx pris hv. Dog ikke utænkeligt, at jeg har overset disse muligheder. Flot arbejde i øvrigt.
Forslag til forsiden: flere end 5 “nyeste debat, købes, sælges” mv - måske 10 ville være godt

Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke muligt at redigere i ens auktioner, grunden hertil er at det ikke er fair for dem der byder at man i teorien kan ændre varen såvel som pris.
Løsning: Du kan slette auktionen og oprette en ny hvis ingen har budt endnu. Desuden er der et kommentar-felt hvor du til en hvertid kan tilføje yderlige bemærkninger til de produkt.

Vedr. hyperlink, ja det skal forbedre. Men faktisk kan du bruge alle bbkoderne nu, men du skal taste dem manuelt, jeg skal have lavet en menu som når man poster et indlæg

Men du kan bruge [b], [img]
Men enig det er ikke brugervenligt nok - endnu - more to come… :smiley:

Frold ->>> Det ser skam lækkert ud! :=) (det er selvfølgelig kun min mening)…
Specielt forumoversigten!

Kunne det være en ide at bibeholde overskueligheden herinde?

Altså når man læser en post?

Ja… og skriver!

Jeg vil overveje det, men da nogle emner er meget lange vil det måske ikke være en så god løsning, idet folk så skal scrolle en krig ned og jeg vil også gerne have at siden fungere i en opløsning på 800600 pix og ikke kun 1024800, hvis alle brugte den sidste var det ikke noget problem, men det er desværre ikke alle…

Tilbage til topic “Auktionen er åbnet men skal salgs-fora lukke?” Jeg vil gerne have feedback fra flere brugere før jeg tager en beslutning om hvad der skal ske