B12 på SDU, hjælp :)

Hej!
Læser B12, fra rask til syg, på SDU.
Hvad er jeres bedste læsetips? Har af logistiske årsager ikke mulighed for at være med til så mange at timerne, og desværre er det ikke alle forelæsninger, der kommer op.

Findes der et gyldent sæt anki, eller hvad vil I råde mig til?

Og hvor svær er eksamen/hvad var dumpeprocenten på jeres årgang?

Tilføjelse:
Hvordan er det med at læse til eksamen, ud fra gamle sæt, på denne her?
Har ikke rigtig gjort det før, da jeg altid har haft mulighed for at komme til forelæsningerne, men giver det mening på dette modul/er der mange gengangere i spørgsmål?

Var oppe i sommers (ordinær eksamen). Dumpeprocenten var 14%. Der er mange gengangere af spørgsmål, så at terpe tidligere eksamenssæt fungerer meget godt.

Der er ufatteligt mange forelæsninger, jeg nåede aldrig igennem dem alle sammen. Fokuser nok mere på overblikket end hver eneste detalje.

Forelæsningerne er delt op i temaer. Jeg fokuserede mest på tema 1 og 2, (Patogenitet og cancer) tema 3-5 er lidt mere bløde fag med mange type spørgsmål til eksamen.

1 Synes om

Tusind tak for svar! :slight_smile:

Jeg er gået i gang med at køre eksamenssæt, og så også ANKI.

Rygtet på årgangen siger, at man skal have 50 % i ALLE temaer rigtige, for at bestå.
SÅ sat på spidsen, så dumper man, hvis man har følgende:

Tema 1 = 90% rigtig
Tema 2 = 88 % rigtig
Tema 3 = 49 % rigtig
Tema 4 = 75 % rigtig
Tema 5 = 100 % rigtig

Altså at man samlet set har langt over 50% rigtig, men ét forkert svar i et tema kan vælte det hele.

Har prøvet at kigge i modulbeskrivelsen, men kan ikke finde noget der.

Kan nogen be/afkræfte det?

Har du mon fundet ud af om det var rigtigt, @V.Cava? :smiling_face:

Desværre ikke nej …
Så tænker, at jeg går ud fra det, og så fokusere ekstra meget på de temaer, der “halter”, så den forhåbentlig er bestået første gang :slight_smile:

Jeg har skamløst kopieret dit spørgsmål og skrevet til fagansvarlige.
Hun skriver “det er en samlet score for alle temaer men hvis man er på grænsen til at bestå, vil det tælle ned hvis man er blank i et tema.” :wink:

4 Synes om

Du er :fire::fire:
Tak for at dele svaret 🫶🏽

1 Synes om