B2 SDU Bevægeapparatet læseplan

Hejsa,
Jeg er netop begyndt på B2 på SDU og fornemmer allerede nu, at pensum er rigtig stort.
Har I nogle gode råd til, hvordan man bedst og overskueligt kommer i gennem pensum? Jeg vil gerne lave en læseplan også, men ved ikke rigtig, hvor jeg skal starte og søger derfor også inspiration til denne :slight_smile:

På forhånd tak!

1 Synes om

Personligt fungerede John’s standardsvar virkelig godt for mig!! Suppler evt. med egen læsning omkring de ting du ikke forstår, men ellers så er standardsvar virkelig en god måde at læse på! Når eksamen kommer lidt tættere på, så øv en hel masse eksamenssæt. Det giver også godt :slight_smile:

1 Synes om

Bedste råd jeg kan give er at komme igang fra starten. Og så husk at anatomien “kun” er halvdelen af pensum. Der er en del point at hente i fysiologi og embryologi og arbejdsmedicin. Lidt taktisk må man gerne være til sådan en stor eksamen.

God arbejdslyst med det!

Vh
KmK

1 Synes om

@valida ift. standardsvar kørte du ANKI kort på dem? Og er det både ift. forelæsning og klassetimer? Min egen plan er, at lave ANKI kort efter hver forelæsning og køre dem igennem ofte, så det sidder fast. Fokusere på holdtimer og opgaverne dertil.

Min oplevelse er, at det er svært at læse i Bevægeapparatet, at det er svært at lse sig til anatomi. Har nogen erfaring med fx Complete Anatomy?

Nej, det gjorde jeg ikke. For mig gav anki ikke mening, da det som forventes af en er i standardsvarene.

Personligt, så syntes jeg ikke at forelæsningerne var super gode, men til gengæld var holdundervisningerne guld værd!! Men hvis du får noget ud af forelæsningerne, så er det da nok en god idé med at lave standardsvar der passer til forelæsninger, hvis der er tid til det. Pensum er kæmpe :slight_smile:

Du har helt ret i at bevægeapparatet er svært at læse i. Jeg gjorde det også kun der, hvor det virkelig ikke gav mening for mig i standardsvarene. Kender desværre ikke det andet:/

Ah, kan se jeg ikke fik skrevet det, men jeg synes heller ikke forelæsningerne i anatomi eller embryologi har været givende, nærmere forvirrende og lidt frustrende. Måske er det netop der man skal prioritere og studere selv? Kan allerede nu fornemme et kæmpe pensum :see_no_evil::smiley:

1 Synes om

Det er selvfølgelig forskelligt hvad der fungerer for alle, men hvis du allerede har erfaret at du ikke får udbytte af det, ville jeg klart også selv have valgt at læse selv! Det var det jeg gjorde, og jeg kom helt fint igennem🤗

Mange tak for jeres råd! Så er det bare op på læsesal med mig for at terpe :sunny: