Baby og 6. semester samtidig?

(Læser på KU)
Heeeej,
jeg er så heldig at være gravid og skal føde til januar. Jeg havde egentlig først tænkt at holde 12 måneders barsel, men nu overvejer jeg lidt muligheden at starte på 6. semester undervejs i barslen, dvs. med en baby på cirka 7 måned bliver det.

Mit spørgsmål går på:

  • Hvor vigtigt er det at være til stede til undervisningen på 6. semester - på alle de andre semester har jeg IKKE været til mere end 1-2 undervisninger eller forelæsninger, jeg læser hovedsageligt hjemme…
  • Er det et meget krævende semester ? Jeg synes indtil videre at jeg er kommet igennem alle eksaminer med fine karakterer, vitterligt uden en særlig stor indsats, hvis jeg skal være ærlig… Er 6. semester meget anderledes ?

Håber nogen kan svare mig på, om det faktisk er et semester, man hovedsageligt kan passe hjemmefra lgiesom jeg har kunnet de andre år :slight_smile:

Mvh Hannah

Stort tillykke! Hvor læser du henne?

Hov, ej undskyld, retter lige opslaget! Det er KU :slight_smile: Og 6. semester bachelor selvfølgelig :wink:

Altså jeg er selv lige blevet færdig med 6. semester og skal til at begynde 7. Jeg synes 6. semester er hårdt pga. mikrobiologi, men grunden til det blev virkelig stressende var at jeg skrev bachelor med forskning samtidig.

Så altså alt efter om du også skal skrive bachelor vil der nok være delte meninger om 6. semester.
Det skal dog også tilføjes at der skal en del til at dumpe eksamen og at diagnostiske fag efterfølgende er en sand joke :slight_smile:

Med barn ville jeg personligt foreslå at udsætte bachelor projekt hvis du ikke allerede har skrevet det :slight_smile:

Mange tak for svar, det var virkelig brugbart!! Bachelorprojekt tænker jeg at skrive nu her i efteråret og diagnostiske fag tager jeg også nu her før baby, så det lyder umiddelbart som om det måske ville være muligt , især hvis det er svært at dumpe eksamen!

Men udover at det ikke er vildt hårdt, hvor meget får man så ud af undervisningen, synes du? Det ville nemlig være en forudsætning, at jeg kunne være hjemme med baby og dermed ikke tage til undervisning (udover det obligatoriske)

Altså jeg vil sige som altid er forlæsningerne ubrugelige men jeg synes SAU er rigtig godt. Dog kan jeg ikke anbefale at tage diagsnostiske før mikrobiologi…

Derudover skal du huske at der er 3 ugers obligatorisk undervisning i mikrobiologi hvor du er der 3-4 timer om dagen i laboratorie

Tak igen! :slight_smile: Jeg har tænkt de 3 ugers obligatorisk ind i min plan, men tak for reminder :wink: