Bærbar PC

Turan, du burde måske kigge på den Zartego til 6995 kr.

Zartego TW3-PM23081
Intel Core 2 Duo 1.83 GHz
NVIDIA GeForce Go 7400, 256 MB DDR II SDRAM
1 GB DDR II SDRAM
80 GB 5400 rpm HDD
15.4" TFT WXGA (1280 x 800), Crystal Clear
DVD±RW
Gns. batteri levetid: 3 timer
2,73 kg
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr … ?ID=256430

Men Lenovo er også god kvalitet, dog har jeg aldrig set Zartego, men jeg tror den også er god. Mht. IT-shoppen, så kender jeg ikke stedet, men hvis du siger at SDU anbefaler det, så må det være godt?

Nu koster En vista upgrade jo ikke alverden, så selv en studerende kan være med der, så det skal ikke afskrække dig fra at købe en bærbar pc. Men hvis du overvejer at køben, der superfede, overkodyl herre nice Mcbook, eller Mcbook pro, så vent til foråret, hvor apple kommer med et nyt os X, det er værd at på, men hvis du alligevel overvejer at køre på win, på førnævnte Mc, så er den klart at anbefale, specielt PRO modellen (den er herre nicen) nu får vi på SDU jo også 10-12 % på hardware fra apples hjemmeside, ved ikke hvordan det er på de andre Uni’er, men den rabbat tager lige toppen af den lidt høje pris, men de 17000 ,- for en Mcbook pro med 15" skærm, og en Radepn X1600 256 mb grafikkort, og 1 gb ram… osv er jo ok, når den ellers koster i omegen af 20000…

Køb en mac! En macbook f.eks. Har selv skaffet mig en sort og jeg er rigtig glad for den. Apple havde lavet en fuser for første gang og indsat en forkert hetasink i de allerførste macbook-modeller, men nu er problemet løst!

  1. går aldrig ned

  2. INGEN virus

  3. kan trække windows (med word osv osv)

  4. enkel - ingen mærkelige knapper og lamper mærkelige steder

  5. studievenlige priser

  6. fordi det er en ven for livet - lidt ligesom en hund, bortset fra, at den aldrig bliver syg (altså mac´en) :slight_smile:

  7. GOD SERVICE! - meget vigtigt.

Ja, jeg tilslutter mig “æble-koret”. Kan kun anbefale Mac. Jeg har købt en Macbook i sommer og den er sååååå dejlig.

Jeg frygter ikke længere virus og jeg slipper for den kedelige meddelelse fra Windows: “Programmet har udført en ulovlig handling…blabla” dvs ingen Windowsfejl:)
For ikke at tale om det overlækre design! Og de 10-12% rabat ved Campus-online (eller noget??)

Næste gang skal jeg have den endnu sejere Macbook Pro (eller tilsvarende til den tid).

Jeg har bestilt (bestilte tirsdag aften), venter blot på at den kommer på lager. Valget blev en Fujitsu Siemens Amilo Si 1848:
Intel Core 2 Duo T7200, 2 GHz
ATI Mobility Radeon X1300, 64 MB dedikeret DDR II SDRAM, samt 256 MB HyperMemory
2 GB DDR II SDRAM
15.4" TFT WXGA (1280 x 800), Crystalview
120 GB 5400 rpm HDD
DVD±RW (±R DL)
Trådløs internet (802.11a/b/g), Bluetooth 2.0, Firewire, USB 2.0
4-i-1 Kortlæser (SD/MS/MMC/MS Pro)
Gns. batteri levetid: 4-5 timer
2,75kg

Jeg valgte denne grundet de gode specifikationer (hvis man ser bort fra at det er en lowend grafikkort) til en billig pris (8000 kr.). Udover de tekniske specifikationer, har den et godt batteritid uden at det går ud over vægten, samt utrolig slank, kun 2,75 cm, i modsætning til normalt 3,6-4 cm. Hvis jeg skulle have et bedre grafikkort, ville det gå ud over størrelsen, vægten, samt batteritiden, og det ville jeg ikke. Jeg tror ikke man kan få et bedre bærbar til denne pris, hvis man kan nøjes med et X1300.

Tak for hjælpen med valget!