Jeg læser til anatomi på mit første semester på KU, og jeg kan ikke forstå andet, end at jeg dumper. Ugerne går hurtigt indtil eksamen, og det hjælper ikke, at jeg har en suboptimal læseteknik. Jeg bliver ekstremt hurtigt overvældet af pensum, hvilket gør mig let distraheret.
Anyway, jeg undrer mig bare på, om nogen her har været til eksamen anatomi på KU (helst i den nye studieordning) og kan sige noget om, hvor let/svært det er at bestå.
Sætter selvfølgelig også pris på alle andre input : )
Der er uendeligt (sådan føles det i starten) af nye latinske betegnelser, som man skal lære. Det kræver hundredvis af timer, men repetition, repetition og repetition er vejen frem.
Nu ved jeg ikke hvornår, at jeres eksamen ligger, men det er en kæmpe fordel at tage anatomi på den nye studieordning frem for den gamle.
Øv eksamenssæt på tør og lav en plan over hvilke disp. du skal lave hver dag, så du kommer igennem det hele. Mange af dispositionerne har overlap, så man ‘kommer’ gennem nogle af tingene flere gange. Hold dig f.eks. til et note kompendium frem for den alm. lærebog. De indeholder mindre støj.
Hvis ikke du kender til anki, så vil jeg stærkt anbefale dig at sætte dig ind i det på et tidspunkt. De fleste kurser virker uoverskuelige i starten, men hvis man investerer tiden i det, så skal det nok komme.
Jeg ved, at Aspiri har kursus i Hoved-Hals Anatomi. Det er et eksamenskursus der vidst nok skulle hjælpe. Det er dog en smule dyrt, men måske værd at investere i