Barsel inden turnus

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

Det er muligt at dette emne tidligere har været oppe, men jeg kan ikke finde meget om det, og de få ting jeg kan finde er med forældede links. :frowning:

Jeg er færdig som læge her til juni, men skal have barn til august. Med andre ord: Jeg når helt sikkert ikke at starte min turnus inden jeg skal på barsel.

Jeg har nu søgt højt og lavt efter regler om dagpenge eller løn under barsel. Er der nogen der kender disse, eller ved hvor jeg kan finde dem??

Håber på der er nogen der er mere velbevandrede i systemet end jeg, der kan hjælpe mig…

Måske står der noget her: http://www.laeger.dk/portal/page/portal … RNUSPJECEN

Tusind tak.

Der er faktisk noget af det jeg skal bruge… Nu skal jeg så bare lige sed om jeg kan gennemskue alle reglerne :up:

Jeg mener du faktisk kan få løn under noget af/hele din barsel.

Ring evt. til yngre læger og hør dem. Forholdene er rigtig gode.

Jeg er ret siker på at du kan få fuld løn under barsel, men jeg ved ikke i hvor lang tid.
En god ting kunne være, at underskrive ansættelseskontrakt inden du går på barsel… :wohow:

En ting er sikkert - FORTÆL IKKE DIN ARBEJDSGIVER DU ER GRAVID - du skal have en ansættelseskontrak før du siger det ellers gider de ikke underskrive den og ansætte dig og så går du fra fuldløn (eller det der ligner til dagpenge…

Man har først pligt til at fortælle sin arbejdsgiver man er gravid 3 mdr før termin!

ring til DADL de har nogle barselsrådgivere…

Hvadenten man fortæller det eller ej, så har man ret til løn under barsel, sådan læser jeg i hvert fald denne: YL turnus og barsel.Sålænge man har fået tildelt turnusamt, så er den hjemme…

  • Mikkel