Hej!
Jeg håber, der er nogle kloge hoveder derude, der kan hjælpe med et puslespil, eller evt. kan komme med et godt tip/egne erfaringer
Sagen er den, at jeg og min mand skal starte i fertilitetsbehandling. Jeg er klar over, at der jo i sagens natur nok ikke er pletskud i første omgang, men skulle vi være så heldige, at det lykkes for os inden for de første par måneder, så kommer jeg til at være i et dilemma ift. barsel.
Jeg har en bachelor fra et andet universitet, og jeg har været så heldig at få merit. Dvs. at jeg får et luftigt B11.
Økonomisk, da jeg har en tidligere uddannelse, kan jeg ikke længere få SU. Jeg har også alderen “imod mig” ( derfor skal vi i gang nu…).
Jeg påtænker derfor, at hvis vi er så heldige, at jeg bliver hurtigt gravid, at jeg vil starte på kandidaten sommer 24, som planlagt.
Der giver mig derfor følgende muligheder:
- at tage klinik ophold + kommunikation B11+12 sammen med B9 + B10. Dette giver mig “fri” hele B11, og kun et enkelt fag på B12.
Her kunne jeg meget godt tænke mig at høre fra andre, der har gjort det samme. Var det meget hårdt, eller okay overkommeligt?
-
Rykke det hele ned, så jeg tager klinik ophold + kommunikation B11+12 sammen med B9 + B10, men også “fra rask til syg”. Et lidt mere presset modul, men har nogen prøvet det samme?
-
at tage klinik ophold + kommunikation B11+12 sammen med B9 + B10, men bytte om på “fra Rask til syg” og “forskningsmetodologi”, så jeg “kun” skal tage 5 ECTS med en forhåbentlig baby
Kan nogen fortælle om de selv har prøvet at rykke på de sidste moduler, og om deres oplevelser?
Bonusinfo:
Jeg har gode (sviger)forældre der allerede nu har meldt at give en ekstra hånd udover det sædvanlige, og en mand, der gerne vil have mere end det normerede barsel. Det har hele tiden været planen, at jeg max skulle tage 5 måneder, og han resten. Samtlige moduler er indtil videre betstået uden de store problemer.
Håber der sidder nogle derude med guldkorn
Dog vil jeg på forhånd lige sige, at velmenende råd om at udsætte start på kandidaten, at jeg nok skal nå det hele, at 5 måneder er alt for lidt, og at alle kroppe er forskellige efter en fødsel, ikke er noget jeg behøver holdninger til <3
Det blev lidt langt, I know, heraf brugernavnet