Bekræftelsen af optagelse på lægevidenskab ved KU

hej alle sammen… :smiley:
jeg er sikker på at I alle sammen har afleveret bekræftelsen personligt til studieadministrationen ved KU. Mit spørgsmål er hvad for en adresse jeg skal sende bekræftelsen til? der står to forskellige adresser på studieadminstrationen. den første er fiolstræde 22, 1171 københavn k og den anden er fiolstræde 22, 1012 københavn k.
er det det samme sted hvor jeg har sendt ansøning til og som der er både studie- og erhversvejledning?l

tak på forhånd

Hej Daisy
Jeg har sendt min bekræftigelse til nedenstående adresse, da jeg er ret sikker på at dette var adressen der stod øverst på bekræftigelsesblanketten? Desuden var det ligeledes denne adresse jeg sendte min kvote 2 ansøgning til i marts måned.
Jeg kan godt se at der i mine øvrige papirer står et andet postnummer (1171), men studieadministrationens postboks har åbenbart bare ikke samme postnummer (og placering) som deres studievejledning har.

Københavns Universitet
Studieadministrationen
Fiolstræde 22, Postboks 2054
1012 København K

Vi ses vel så på Panum? :smiley:
-Trine

Jeg har også sendt min bekræftigelse til den adresse Trine nævner - som stod i optagelsesbrevet. Går ud fra det er sikkert nok at sende med Post DK : )

Hvis I er sommerstartere ses vi på Panum : )

Er der forresten nogen der ved om man får ID-kortet før man starter selve uddannelsen?

Du modtager først dit studiekort/ID-kort op til studiestart. Dvs. ultimo januar for dit vedkommende.

Du modtager først dit studiekort/ID-kort op til studiestart. Dvs. ultimo januar for dit vedkommende.[/quote]

Nej det er ikke helt rigtigt - vinterstarterne får vist også deres studiekort nu, så de kan komme til fredagsbar.

Du modtager først dit studiekort/ID-kort op til studiestart. Dvs. ultimo januar for dit vedkommende.[/quote]

Nej det er ikke helt rigtigt - vinterstarterne får vist også deres studiekort nu, så de kan komme til fredagsbar.[/quote]

Hmm, så har de da ændret det for blot et år / semester siden. Jeg er selv vinterstarter, og alle på sidste årgang modtog først deres op til studiestart i februar. Indtil da måtte vi medbringe en kopi af optagelsesbrevet hver gang vi ville til bar. Det er selvfølgelig fikst, hvis det er ændret…

Undskyld at jeg går endnu mere off-topic, men skal i virkelig demonstrere at i er studerende for at komme til fredagsbar?

Nu kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om køen og populariteten af fredagsbaren/fester på SDU. Forestil dig en 50m lang kø til indgangen, som kun bliver længere for hvert minut der går, fordi klubben er proppet til bristepunktet - og forestil dig så, hvordan køen ville se ud, hvis andre end medicinere fik adgang. Det er ikke for at være snobbet at medicinere normalt udelukkende har adgang. Normalt har vi også mulighed for at medbringe en “ekstern” ven til barer, men det afhænger selvfølgelig af det forventede gæsteantal.

Dét er rigtigt - køen til fredagsbar kan være ekstremt lang, og kommer du for sent til den, kan du nemt stå i den i mere end en time…
Heldigvis har de opfindsomme og kvikke medicinere opfundet begrebet “kø-fest”, og så er det problem jo væk :smiley: