Billed

Hey

Ved godt at det ikke rigtig hører hjemme her, men nogen er nødt til at hjælpe en IT-spasser (min lillebror er ikke hjemme!!)

Harprøvet at tilføje et billed til min profil, men får at vide at det ikke må være større end 100,000 megapixel eller noget og heller ikke over 10 kb. Det sidste har jeg styr på - men hva med de der megapixel…? Kan man ændre på det? :slight_smile:

Dit billede må ikke være større end 100 x 100 pixel.
Til at ændre størrelsen på det billede du vil have i din profil, kan du bruge følgende program, som er gratis:

http://prdownloads.sourceforge.net/gimp … p?download

Held og lykke

Du kan også under din profil linke til det billede du vil bruge, hvis det findes på en anden hjemmeside.

Alternativt kan du lave en profil på photobucket.com og uploade billedet herpå. Så behøver du ikke ændre størrelse og du kan bare kopiere dit url ind ved profilen.

Martin

tak for jeres hjælp…

men jeg kan stadig ikke finde ud af det… Meget Meget besværligt. :slight_smile:

Hej Linn

Ja sådan noget computerhalløj, kan være noget værre djævelskab :wink:

Hvis du mailer dit billede til mig på [email protected] , så kan jeg lave det i en brugbar størrelse og sende det tilbage. Derefter kan du selv uploade det.

Så har du i hvert fald fået buddet :slight_smile:

det samme gælder her - du kan også træffe mig på MSN (er mere eller mindre altid online her i ferien =)

Uhh i charmer kvinderne :stuck_out_tongue:

Nu er det ikke sådan, at jeg skal forsøge at overbyde de herrer :wink: men der er nu en nemmere metode end at skalere billeder op & ned, nu skriver jeg en lille guide om det, så kan du bruge det eller lade være, og ellers kan det jo være andre brugere kan få gavn af det…

igen; gå ind under din profil og finde den rubrik nederst der hedder;

‘Link til et billede på anden server:
Indtast en URL til et billede der befinder sig på en anden server.’

[align=center][/align]

Hvis du vil bruge et billede fra en anden hjemmeside, højreklikker du med musen over billedet - koierer webadressen og kopierer den ind i feltet under din profil (sæt pilen i feltet & tryk ctrl+V).

Drejer det sig om et billede du har på din egen pc, så kan du som beskrevet oprette en profil på

http://photobucket.com/

her kan du gemme dine billeder uden at skalere dem ned, dvs de bliver pænere og ikke så grovkornede. Du uploader billeder ved at trykke gennemse og herefter udvælge dit billede og til slut skal du trykke submit.

[align=center][/align]

Nu er billedet gemt under din profil. Herefter markerer du feltet hvor der står Url;

[align=center][/align]

trykker Ctrl+C, går ind under din studmed profil og markerer det felt jeg hele tiden har talt om og trykker ctrl+v efterfulgt af OK.

og voila, du kan nu få vist diverse billeder i din profil.

Du kan selvfølgelig stadig sende dit billede til Stig & Jens hvis du synes det er nemmere - på den anden side; det kan være du får lyst til at skifte mellem flere billeder og så er det her jo meget nemt.

MG: Af ren nysgerrighed: Bare fordi man indsætter en URL, ændrer det vel ikke på at billedet ikke må være over 100x100 pixels? Eller det er måske bare en begrænsning i uploaden?

Jo faktisk; det er kun en begrænsning i upload på denne side. hvis du smider et url ind under

‘Link til et billede på anden server:
Indtast en URL til et billede der befinder sig på en anden server.’

behøver det ikke overholde 100 x 100 pixels. Rent fysisk befinder billedet sig stadig på en anden server og belaster altså ikke studmed.dk. Du kan derfor også tilføje GIF animationer og lign til din profil, når bare de befinder sig på en anden server.

God fornøjelse!

Martin

Snedigt! Så lærte jeg også noget nyt idag - så kan jeg godt holde fri næste semester, man skulle jo nødig blive for klog !! :lol: