Billig forsikring

Kære kollegaer

Ville lige høre, om der var nogen der kendte til en billig indbo- ansvars- og ulykkesforsikring for læger. Er der nogen steder, hvor man har man har adgang til særligt fordelagtige tilbud?

H

Du kan jo kigge på læger.dk, de har samlet alle de tilbud som de kender til. Pt. er forsikringerne med Tryg, og i hvert fald bilforsikringen er særdeles fordelagtig når man er 1. gangsbilist.

Ved jo ikke hvilket sygehus du arbejder på. Men prøv at tjekke om der er en Personaleforening, de kan have gode aftaler med forsikringsselskaber.
f.eks. Aalborg sygehus personaleforening: Det koster 10 kr. om måneden og være medlem, og man får 18% rabat på forsikringer i topdanmark.

DADL Har en aftale med Tryg som er rigtig god… særligt hvis man også skal ud og forsikre en bil for første gang.

Bare ring til Tryg og sig at du gerne vil tale med den gruppe assurandør som har med læger at gøre, så kan du jo få nogle priser tilsendt

MVH Jonas

Jeg ringede til codan efter jeg havde fået gruppe-tilbud fra tryg. Codan kunne give mig et bedre tilbud, specielt mht min bil

Og til interesserede kan man tegne DADL’s gruppeforsikring når man har under 1 år tilbage af studiet…

Ja - det kunne de så ikke til mig - der var deres tilbud (jeg havde oplyst at jeg var læge og allerede have en gruppeforsikring hos tryg) 23000,- i forsikring…

Hos tryg betalter jeg 8500inkl ansvar og kasko.

Så det måtte sælgeren tørt erkende han ikke kunne matche, men han ville ikke nægte mig at blive kunde :wink:

Om man vælger Tryg eller Codan er vidst et spørgsmål om detaljer, jeg har været tilfreds med begge. Har p.t. alt samlet hos Codan. Mit indtryk er at konkurenterne trækker følehornene til sig når de hører at man er læge og forsikret hos en af de to selskaber

Jakob D.

Har du haft mange skader eller køre du gaderacer? 8500,- lyder som det kan gøres billigere.

Pt giver jeg vidst omkring 4500,- for ansvar og kasko

Hilsen Jakob D.

[quote]Har du haft mange skader eller køre du gaderacer? 8500,- lyder som det kan gøres billigere.

Pt giver jeg vidst omkring 4500,- for ansvar og kasko [/quote]
Ingen skader, men er førstegangs bilejer og dette kun i 1 år.

Det er volvo v40 st.car 1.8

Jeg høre gerne om et billigere tilbud :smiley:

Vi havde hos Codan med vores første bil som var en 1.6 golf - der fik vi det til omkring 6000 kr mener jeg…så skiftede vi til en 2.0 bil…og så kunne codan ikke forsikre os med kasko længere med mindre vi også havde indbo hos dem - og nej det var ikke nok at have den hos Codan gn FADL…det skulle være deres “rigtige” indbo. Så rykkede vi til tryg - der blev det omkring 7500 kr om året.
Vi er forresten elite billister, ingen skader…bare “stor” bil.

[quote=“frold”:2p936hdi]
Ingen skader, men er førstegangs bilejer og dette kun i 1 år.

Det er volvo v40 st.car 1.8

Jeg høre gerne om et billigere tilbud :smiley: [/quote]

Så er det nok derfor - altså ikke pga. Volvoen :wink: men det at der går nogen år endnu førdu kan kalde dig Elitebillist. Hos Codan er det efter 3 års skadefri kørsel.

Jakob D

Det der står med “småt” er også vigtigt nogle gange. Fx dækker den udvidede faginvaliditet ved ulykkesforsikringen kun ved amputation hos Tryg mens den hos CODAN også dækker funktionstab ved fx nervelæsioner.

Lægeforeningens “aftale” med Tryg kan også sagtens forbedres, hvis medlemmerne stillede krav herom. Lægeforeningen videreformidler bare et tilbud fra et forsikringsselskab. Derimod forhandler FADL om den bedste forsikring til den billigeste pris.

[quote=“Antzbo”:1zmqnypq]
Det der står med “småt” er også vigtigt nogle gange.[/quote]

Antzbo ved du om codan har en tilsvarende lægeansvarsforsikring som man kan få igennem tryg… synes jeg også er en vigtig detalje.
Den er jo også med i FADL aftalen.

Det har de. Du får den oven i købet gratis med i hatten den tid din forsikring løber videre, dvs. fra det tidspunkt du bliver kandidat og året ud. Derfor er det også fjollet at opsige sin forsikring hos FADL/Codan hvis man bliver kandidat i januar, men det er desværre lykkedes lægeforeningen at skræmme folk over i deres ordning - samtidig nok også fordi FADL/Codan har været for dårlige til at oplyse om det.
Torben