Biokemi -EMSA

Hej.

er der mon nogen der kan hjælpe mig med litteraturhenvisninger, hjemesideforslag eller egne noter omkring metoden EMSA (elektroforetisk mobilitets shift assay) i bokemi.

Alt udover at det er en metode til at se hvor godt proteiner binder til en probe modtages med kyshånd, da det er stort set hvad jeg ved om EMSA so far.

På medline brug da denne term i søgefeltet

“Electrophoretic Mobility Shift Assay/methods”[MAJR:NoExp]

Electrophoretic Mobility Shift Assay/methods - er den MeSH-term der er tilknyttet EMSA

MAJR betyder at kun artikler hvor “EMSA” er stjerneord altså det primære indholds område for artiklen inkluderes

NoExp - betyder at underliggende MeSH termer ikke inkluderes i søgningen. De er:

Entry Terms:

Band Shift Mobility Assay
Mobility Shift Assay
Assay, Mobility Shift
Assays, Mobility Shift
Mobility Shift Assays
Bandshift Mobility Assay
Assay, Bandshift Mobility
Assays, Bandshift Mobility
Bandshift Mobility Assays
Mobility Assay, Bandshift
Mobility Assays, Bandshift
Gel Shift Analysis
Analyses, Gel Shift
Analysis, Gel Shift
Gel Shift Analyses
Gelshift Analysis
Gel Retardation Assay
Assay, Gel Retardation
Assays, Gel Retardation
Gel Retardation Assays
Supershift Mobility Assay
Assay, Supershift Mobility
Assays, Supershift Mobility
Mobility Assay, Supershift
Mobility Assays, Supershift
Supershift Mobility Assays

Fjern den hvis du vil have ovenstående med i din søgning.

Jeg ved så ikke om det der kommer frem kan bruges… jeg får 23 artikler 1 review

Mvh Mr. Medline :smiley:

Man kunne på eget initiativ forsøge Google… (Her)

Sværere var det ikke…

  • Mikkel

Der står en smule om det i Lodish s. 458/59, afsnit. 11.3. Så vidt jeg ved så står der intet om det i The cell. Jeg ved det kun fordi jeg blev nødt til at læse i Lodish i forbindelse med min OSVAL I.

Man bruger det princip i EMSA at en nucleotid sekvens der bindes af et protein vil bevæge sig langsommere gennem electroforesen(der sker et “shift” af båndet). På den måde kan man ved at tagge et stykke DNA med radioaktive nucleotider og blande det med ekstrakt med nucleus afgøre om der muligvis skulle være genregulatoriske sekvenser, der binder genregulatoriske proteiner i det pågældende stykke DNA.

Jeg kan i den her forbindelse anbefale Lodish. De par kapitler jeg har læst i den, i forbindelse med min OSVAL har været rigtigt gode. Og det virker som om den er mere up to date end the Cell.

Christian

Lodish er på alle mulige måder The Cell overlegen - efter min mening. The Cells eneste force er, at forelæserne bruger utroligt mange figurer fra den til deres forelæsninger…

  • Mikkel

eller prøv wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Electropho … hift_assay

mgybel–>

Jeg er ret enig. Men man skal være opmærksom på at de er opbygget anderledes. Hvor The cell forklarer alt teorien for sig, og bagerst har et kapitel med metoder. Så har Lodish metoderne flettet ind mellem teorien.

I starten da jeg læste litteratur til min OSVAL sad jeg med The cell, og kunne stort set intet finde af det jeg skulle bruge. Derefter kiggede jeg i Lodish, og der stod det faktisk bygget op fuldstændigt som i artiklerne: Først var teorien der, så stod de metoder man brugte til at finde resultaterne. Og sådan fortsatte det. Der lå nogle dejlige aha oplevelser:-)