Biokemi --> medicin

Hej jeg læser til biokemi det er min 5 semester nu. Men jeg vil gerne læse til medicin! kan jeg godt søge medicin efter bachelor i biokemi og kom ind?

Du kan altid søge kvote 2 og håbe. Du kan ikke træde ind på medicinens kandidat med en bachelor i biokemi. Det er kun en bachelor i medicin der giver adgang det til.

Okay men kan jeg komme ind på bachelor i medicin, hvis jeg søger ind på kvote 2 eftrr jeg har afsluttet biokemi i bachelor??

Ja. Jeg kom selv ind på kvote 2 med en bachelor i biologi. Med biokemi har du gode changer. Men kig på de 7 kriterier på KU’s hjemmeside under kvote 2 og prøv at opfylde så mange som muligt. Så vil du have rigtig store chancer. Men dine chancer er størst hvis du afslutter biokemi først.

Er ked af at være en lyseslukker, men hvis du ikke har andet end en BA at byde på, kommer du ikke ind.

Du er oppe mod et felt, der har afsluttede relevante uddannelser, relevant erhvervserfaringer, relevant frivilligt arbejde, har haft relevante studie- og/eller erhvervsaktiviteter i udlandet og har forsket.

Her er der også mange, der får afslag.

Selv hvis du har det hele, er der ingen garantier for, at du er blandt de ca 150 (KU), der overhovedet kommer i betragtning til en plads.

Pøj pøj med det.