Bloddonor

don’t know, men du har jo bare få lige over på den anden side i opgang 5, der er også blodbanken.

Jeg mener at det alle har pligt til at være blod-donor, hvis de ellers har mulighed for det. Og måske specielt sundhedspersonale. Ingen af mine bedsteforældre ville sandsynligvis være i live idag, hvis de ikke havde kunne få blod, under/efter de store operationer de har gennemgået, og derfor synes jeg, at jeg skylder dem at give blod…

Selv bryder jeg mig meget lidt om at blive stukket, og er ikke bloddoner trods denne holdning. Jeg dog så “heldig” at have haft en undskyldning for det, de sidste 10 år (kronologisk bagud: stikuheld, amning, graviditet, jernmangel, amning, graviditet, for lav vægt) :wink:

Jeg har dog prøvet at blive tappet, da jeg som 17 årig var i USA på High School. Det var cool at blive tappet, og man fik formiddagen fri til formålet :smiley: . Derfor løj jeg mig 2 kg tungere, så jeg kunne blive tappet, og var derefter svimmel resten af dagen. Så jeg har skam prøvet det, og ender da nok som bloddonor igen efter næste graviditet/ammeperiode. I mellemtiden har jeg fået overtalt min nåleskrækslagne mand til at blive bloddonor, og han er da foreløbig nået op på 24 tapninger gennem årene, så lidt har familien da ydet :smiley: