Blodprøver mm

Hej

Er der en der kender taksterne for at tage blodprøver (s-ethanol) for politiet?

Evt kender et link til en samlede opgørelse over alle de takster vi afregner.

//Mikkel

Jeg ved ikke om den kan findes i lægeforeningens-attest-nøgle:

http://www.laeger.dk/portal/page/portal … ESTNOEGLEN

Der er ikke længere overenskomst mellem politiet og lægeforening ang. beløbets takst.
Lægeforeningen forslår 671kr min i dagtid, efter til 16 -> 22 + 50%, efter kl 22 + 100%.

Men det står der frit for at tage 200 eller 2000kr for det.

Man kan dog resikerer at lokalsyghuset har en aftalt takst med politiet, og så skal man bruge denne.

mvh
Svend

Mener jeg har hørt at det var ca 1200 i “gamle dage”.

-> Svend: Det er Herlev der er lokal sygehus, ved du om din bedre halvdel har lavet en sådan regning?
Hvis det står en frit for - hvad er så rimeligt. Nogle bud?

/Mikkel

Området er ikke dækket af aftaler med lægeforeningen.
I praksis gælder disse takster:

Pr. påbegyndt time for blod og urinprøver:

Hverdage:
kl.08.00-16.00: 681 kr
kl.16.00-22.00: 1022 kr
kl.22.00-08.00: 1362 kr

Lørdage:
kl.08.00-20.00: 1022 kr
kl.20.00-08.00: 1362 kr

Søn/helligdag
00.00-24.00: 1362 kr

Der er tale om minimumstakster. Personligt mener jeg at disse er mere end rimelige for 2-5 minutters arbejde.
Husk at købe slik til nurserne efter en spritprøve!

Ref BS Du har dog en yderst nedladende måde at formulere dig over for sygeplejersker på Der er nok grund til forbedringer.

??? Hvori består det nedladende??

@jacobine: “nurse” betyder sygeplejerske på engelsk. Det er et kærligt kælenavn. Hvorfor tror du jeg køber slik til dem? Fordi jeg er ligeglad med dem?

Er afregningen for spritprøver m.v. en bruttoindkomst, som man selv skal indberette til “SKAT”, eller gør politiet det for én?

Du skriver dit CPR nummer på regningen, og så indberetter politiet det (nogle gange glemmer de det).
Så ja, det er en brutto indkomst, der skal indberettes, hvis det mangler på din årsopgørelse