Bøger AU, 1. og 2. semester

Jeg ville spørge om hvor man kunne se hvilke bøger man skal bruge i AU?
Kan man se det på AU’s hjemmeside?

Eftersom jeg er vinterstarter vil jeg først få et brev i januar måned, og da jeg kender en i udlandet der kommer til Danmark om et måned, ville jeg bede hende om at købe nogen af bøgerne derovre, idet der er meget billigere derovre.

Jeg antager at sommerstartere og dem som startede i 2005 (jeg kan i selvbetjeningen se at jeg er i Ordning 2005) har de samme bøger som mig, så hvis nogen har en liste over dem, kan I være venlige at skrive dem her? Er der nogle yderligere bøger som er nyttige at have, og I ville anbefale man købte til studiet?

Ps. det er nok at bekræfte studiepladset over selvbetjeningen på AU’s hjemmeside, ikke? Jeg skal ikke sende Bekræftelsesblanketten med underskrift ind, vel?

Altså grunden til at jeg spørger om jeg skal sende den ind, er fordi der i AU’s selvbetjening stod at “Du kan ikke bekræfte via nettet eller e-post”, men i brevet jeg har fået står der at jeg kan bekræfte via nettet, hvilket jeg har gjort. Men måske vil de stadig have mit underskrift? Eller hvad?

Det er tilstrækkeligt at bekræfte via Selvbetjeningen; du behøver ikke at indsende Bekræftelsesblanketten. Jeg har faktisk ringet til Studiekontoret for at spørge om netop dette, og hende jeg snakkede med, sagde at hun ikke vidste hvorfor det stod der (altså “Du kan ikke bekræfte via nettet eller e-post”), men at det i hvert fald er en fejl.

Så bekræft blot via Selvbetjeningen og udskriv herpå en kvittering.

Jeg var sommerstarter sidste år, og der købte jeg følgende bøger:

Bevægeapparatets anatomi - Finn Bojsen Møller

De indre organers anatomi - Erik Andeasen m.fl

Sentralnervesystemet - Per Brodal

Neuroanatomi - Carsten Bjarkam

Embryologi - Langmans

Histologi - Finn Geneser

De to neurobøger kan du godt vente med at købe til 2. sem. Du skal ydermere købe en genetikbog, i slutningen af 1. sem, samt et anatomisk billedatlas. Her er de mest anvendelige nok Netter eller Sobotta.

God idé med at købe bøgerne udenlands. Det er sgu dyrt at læse på universitetet :wink:

Simon

Tusind tak for jeres svar!

Vi bruger nu 10. udgave som hedder “hovedet, halsens og de indre organers anatomi” som er meget bedre skrevet og i farver.

Vi bruger nu 10. udgave som hedder “hovedet, halsens og de indre organers anatomi” som er meget bedre skrevet og i farver.[/quote]

Der er da også rød og blå i den gamle udgave :wink:

[quote=“Mr_Mo”:a8yrbk2g]Jeg ville spørge om hvor man kunne se hvilke bøger man skal bruge i AU?
Kan man se det på AU’s hjemmeside?

Eftersom jeg er vinterstarter vil jeg først få et brev i januar måned, og da jeg kender en i udlandet der kommer til Danmark om et måned, ville jeg bede hende om at købe nogen af bøgerne derovre, idet der er meget billigere derovre.[/quote]

Hvis vedkommende, der er udenlands, ikke kan få alle bøgerne, så bestil dem evt. på http://www.skanbog.de. De sender vist nok kun for max. 700 kr., hvilket man hurtigt kommer op på. Alternativt kan man jo være flere, der bestiller bøger sammen, og så sende én ned til grænsen for at hente dem. Personen ku’ jo så ta’ en ramme eller flere med hjem også :slight_smile:

Det lyder som en god ide. Tak for linket!