Bøger K3, bevægeapparat. SDU

Hej,
Jeg har søgt , men ej fundet :wink:
Jeg skal inden så længe have denne blok og vil derfor gerne vide hvilke bøger der er gode/nødvendige til denne blok. Jeg har set på “Ortopædisk kirugi” fra Sneppen et. all og den ser da lækker ud…men dyr. Jeg har også hørt noget om Skadebogen og en bog der hedder Skadestuekirugi.
Er der nogen der kan sige noget klogt…eller bare fortælle hvad de selv har læst til denne blok:)
På Forhånd tak

Hejsa

Jeg læste efter Sneppen og den er vel et “must” til denne blok. Jeg købte den, da jeg kun havde hørt gode ting om bogen. Jeg kan desværre ikke sammenligne den med andre da jeg kun kender denne på dette område.
Bogen udkom i ny udgave sidste år og plejer at blive opdateret hvert fjerde år.
Generelt synes jeg det er en god bog, hvert emne er kort beskrevet samt behanling, hvilket gør den god, som både lærebog og opslagsværk…

Skadebogen, er vel mere en “praktisk bog”, som man bruger på skadestuen og ikke en decideret lærebog. Den findes til gratis download til PDA.

Skadestuekirugi, kender jeg ikke…

Håber det hjælper.

Vadmann

Jeg brugte Sneppen, men det er jo kun en brøkdel af bogen man egentligt bruger. Bogen er dog fin nok og det er også den de anbefaler.
Skadestuekirurgi er lidt af en blandet landhandel, den kan bruges på job i skadestuen. Jeg har den, men har dog ikke brugt den særligt på kir. vikariat. Jeg klarede mig med Skadebogen, som var nærmest uundværelig for mig i skadestuen.

Hej
Jeg fik desværre ikke købt Sneppen og fortrød det faktisk da jeg har hørt en masse godt om den. Brugte i stedet medicinsk kompendium, Ortopædkirurgi af Bengt Lund og Uffe Jørgensen, kirurgisk kompendium lommebog og nettet. Har ikke den store ortopædkirurgiske interesse så jeg ville ikke investere i kirurgisk kompendium. Men ville nu gerne have haft Sneppen bogen… :oops:
Jeg tror ikke du fortryder hvis du køber den men det er selvfølgelig helt op til dig selv…

God læselyst :slight_smile: