Bøger til 2. semester ku

Kære medstuderende!

Jeg skal til at starte på 2. semester KU og på pensumlisten på academicbooks er ret lang og ved man ikke behøver alle bøgerne. Derfor vil jeg spørge de kloge ældre semester studerende hvilke bøger man behøver? Jeg har besluttet at anskaffe “Essentials Cell…” og ikke “The cell” pga. den mindre læsemængde. Men derefter er jeg på bar bund :huh:

På forhånd tak for hjælpen :slight_smile:

  1. Semester på KU har flere kurser. Man starter med celle/væv, og får derefter et genetik og sundhedspsykologi kursus.

Til cellevæv skal du bruge, essentials eller the cell som du også selv siger. Derudover skal du bruge Blaustein (biofysik) og en histologi bog, her vælger de fleste Geneser eller Ross.
Supplerende til histologi kan man købe et lille histologi kompendie, som er skrevet af studerende og som er en meget god opsamling af det vigtigste fra kapitlerne i Geneser.

@MatiasG Vil du anbefale Geneser og det tilhørende kompendium frem for Ross? Skal man have nogle bøger til sundhedspsykolog?

Jeg har selv læst i Geneser. Den er lidt dyrere, men så er den på dansk og så vidt jeg ved skal man også bruge den på senere semestre. Jeg har været fint tilfreds med den. Kompendiet man kan købe har jeg været glad for. Du kan lidt se det som en omgang gode noter. Jeg har ikke selv læst i Ross, men dem jeg kender der har læst efter den har også været tilfredse med den.

Jeg undlod at nævne de bøger du skal bruge til genetik og sundhedspsykologi, de kurserne først starter efter man er færdig med celle/væv. Så du behøver ikke bekymre dig om bøger dertil endnu, men hvis det skal være så er der mange muligheder at vælge mellem til genetik, jeg valgte Jordes (det er den korteste) og den er fuldt pensum dækkene. Til sundhedspsykologi skal man bruge en bog og er kompendie der er sammensat til kurset, så der er der ikke noget at vælge imellem :slight_smile:

Alternativt kan du læse nogle af forumets brugeres anmeldelser af bøgerne her:

http://studmed.dk/component/content/article/11-bøger/anatomi/31-histologi-på-molekylærbiologisk-grundlag

http://studmed.dk/component/content/article/11-bøger/anatomi/23-with-correlated-cell-and-molecular-biology

Jeg takker og bukker for den udførlige hjælp! :slight_smile:
Jeg prøver at finde ud af hvad jeg gør, og som du selv nævnte bekymre mig om de andre bøger senere.

Tusind tak herfra ihvertfald, det jo nærmest en jungle af bøger man skal overskue, hehe :slight_smile: