Bøger til 9. semester AU

Nu står jeg overfor at skulle starte på 9. semester på AU 1. feb. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle erfaringer med hvilke bøger man bare SKAL have og hvilke der er mindre nødvendige. Specielt om der er nogle af de anbefalede der er fuldstændigt ubrugelige som det jo tidligere er set. Boglisten ser ud som følger:

Derm/Ven:
K. E. Andersen, E. From, K. Thestrup-Pedersen og H. C. Wulff: Klinisk Dermato-Venerologi, Munksgaard, januar 2001.

Oftalmologi:
Oftalmologi - Nordisk Lærebog og Atlas, Redaktør Gunnar Høvding, 14. udgave, Bergen 2004.

Oto-Rhino-Laryngologi:
Poul Bretlau og Chr. Brahe Pedersen: “Øre-Næse-Halssygdomme, hoved- og halskirurgi”, Munksgaard, 9. udgave.

Til de andre fag er der ikke anbefalet noget (anæstesiologi, kliniske færdigheder samt ernæring). Her sidder man jo med det spinkle håb, at det er fordi, man ikke skal bruge noget. Skal man det (her menes kun hvis det er nødvendigt - jeg er ikke lige typen, der læser “supplerende litteratur”).

På forhånd tak - Morten

De 3 bøger til fagene
Oto-Rhino-Laryngologi
Oftalmologi
Derm/Ven
er nogle man SKAL have for at bestå. Du kan gøre som undertegnet og låne dem på biblioteket.
Til anæstesiologi, kliniske færdigheder samt ernæring skal der IKKE købes noget.

held og lykke