Bøger til modul K6 SDU (endokrinologi)

Hej

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med de lærebøger der anbefales til endokrinologi blokken på SDU? De anbefaler bl.a.:
P. H. Thomsen, Anne Mette Skovgaard: “Børne- og ungdomspsykiatri. En lærebog om børn og unges psykiske sygdomme”.

P.O. Schiøtz, F. Skovby (eds) Praktisk Pædiatri, Basisbog.

H. Hertz, M.Yssing (eds) Pædiatri, Basisbog.

Eller kan man ligeså vel læse det andetsteds?

Mvh.

Hey Carreas

Jeg havde blokken i foråret, og kan ikke huske at de anbefalede psyk-bøger (kan heller ikke se relevansen…), men hvis det er det de anbefaler så fred være med det…

Jeg klarede mig fint med “Cecils Textbook of Medicine” (amerikansk pendant til kompendiet), Kim Brøsen et al “basal og klinisk farmakologi” og så blokbogen.

Så jeg kan ikke sige om jeg har gode/dårlige erfaringer med de anbefalede bøger - andet end at jeg ikke mener de er nødvendige… :wink:

Hej

Havde også blokken i foråret og har ikke brugt nogen af de bøger til at læse efter.
Den eneste jeg kan genkende på listen er “Børne- og ungdomspsykiatri”, men det er fordi at jeg brugte den på den efterfølgdende psykiatriblok…

Jeg læste efter kompendiet og det fandt det fuldt ud dækkende.

Så jeg vil tilslutte mig mrcri og sige at de er overflødige, med mindre de har din interesse…

Vadmann

Hey

Mange tak for det. Det var heldigvis også som jeg forventede men alligevel meget rart at få det bekræftet :slight_smile:

Mvh.