Bøger uden for pensum

Hej alle :slight_smile:
Jeg er ny herinde, så ved ikke om det er det rigtige forum jeg poster dette spørgsmål i?
Men jeg har en drøm om at læse medicin, når jeg er færdig med min gymnasiale uddannelse, så det kunne være lækkert med noget viden før studiet. Mit spørgsmål er så om der er nogle bøger, som er lidt mere læse venlige end dem der bliver brugt til undervisning, og som også helst er på dansk? :slight_smile: Bogen skal bruges som hyggelæsning og ikke som terpning af forskellige ting og detaljer, derfor skal den ikke være alt for “tung”.
Håber mit spørgsmål kan forståes :slight_smile:
Men er der nogle her inde, som kan anbefale nogle bøger til mit behov, så sig frem :slight_smile:

Jacob Hedensted

Hmm, der er fx “Menneskets anatomi og fysiologi” og den er ovenikøbet fint pensumdækkendde til første semester i humanbiologi på KU.

http://www.bogpriser.dk/work-88712-menn … =203733973

Tak for det , den vil jeg kigge nærmere på… Men puha, det er noget af en pris for en bog :shock:

Måske findes den billigere, hvis den ikke er i hardbackudgave.

Du kommer til at købe dig fattig i bøger… :book: :shock: :x: :roll: Men de fås også brugt, og man kan jo altid låne på biblioteket.

Ellers så læs nogle “lette” biologibøger fra gymnasiet. Det er meget godt at kunne lidt basal fysiologi.
Ellers er der bøger om “klinisk tænkning”, som “rationel klinik” fra Munksgaard og “evidensbaseret medicin” fra Gad. De er måske lidt svære, men yderst relevante. Visse kapitler kan du ihvertfald sagtens læse. Og det er netop “læsebøger” og ikke “terpebøger”.

I forlængelse også Hole’s Essentials of Human Anatomy and Physiology (eller hvad den nu hedder i dag).
Google body er også meget sjovt, selvom man hurtigt bliver tabt i detaljer og “amerikanerlatin”

Tak for alle svarene :slight_smile: det lækkert med nogle bøger, her i de “kedelige” feriedage…