Bøger

Hey…

Jeg starter på SDU her 1. Februar 2011.

Jeg har endnu ikke bestilt mine bøger, men har tænkt mig at bestille bøgerne, så jeg kan begynde at små læse (også fordi jeg ikke kan vente længere).

Jeg skal starte på modul 1, og vil derfor lige hører om det stadigvæk er for tidligt til at bestille bøgerne.

Hilsen Diabsen.

Næh sandsynligheden for at de ændrer boglisten er meeeget lille, så du kan da sagtens bestille dem!
De fleste plejer at sige, at man skal nyde sin “frihed” før det går løs… Men jeg kan godt forstå du er ivrig! :slight_smile: :slight_smile:
Jeg ville da bestille dem! :wink:

Nej men problemet er, at alle 3 bøger er fra 2009.

Så tænkte på, om der ikke snart vil blive udgivet en ny udgave af bøgerne?

Det er lidt det, som holder mig tilbage.

Går ud fra, at det er disse, du regner med at investere i:

• Alberts et al. Garland Science 2009, Essential Cell Biology, 3. Edition
• Landowne D. Lange Physiology Series 2006: Cell Physiology
• Kirk U. Førstehjælp. Dansk Røde Kors

Man kan håbe at Landowne når at lave en ny edition til den tid, for den er godt nok tør og kringlet skrevet. Man skal i hvert fald ha læst en del i den, før man lige fanger hans skrivestil. Den er fra 2006. Under alle omstændigheder bør du måske vente med at købe den, da den er ret svær at læse i, hvis man ikke har forelæsninger at sammenholde den med. Der er meget, der står i den, som vi ikke har brugt til noget som helst… (Den er også kedelig!) :slight_smile:

Førstehjælpsbogen kan man læse på en time nærmest… Desuden er der lige kommet nye retningslinier her i efteråret… Det vedrører dog ikke 1. hjælpen. Ved brystkompressioner (under ABC - airways, breathing, compression) har man vedtaget at man ca. skal trykke 5 cm ned i stedet for 4-5 cm ned… Så det ville da undre mig, om de ville lave en ny bog pga. så lille en rettelse… Som sagt kan den læses på en time, så det er måske ikke den der er tungest at læse i - kan du jo vente med at købe en måned inden studiestart :slight_smile:

Til gengæld er Essential Cell Biology utroligt godt skrevet, meget meget pædagogisk og den gentager sig selv mange gange :slight_smile: Mange mener, at det er træls, at den gør det, jeg synes at nogle ting kun har godt af at blive gentaget. Den er utrolig spændende! Jeg tror ikke de laver en ny et år efter den er blevet modificeret… Mange af mine medstuderende havde en endnu ældre version og de har kunnet klare sig fint med det. (Næsten ingen forskel overhovedet - sikkert bare en ny tegning osv).

Så hvis jeg var dig, og vildt gerne vil læse, så ville jeg købe sidstnævnte! :slight_smile: Men jeg vil lige sige, at jeg tror nærmest der ingen var, der havde smugkigget i bøgerne før studiestart. Jeg havde læst kapitel 1 i Essential Cell, og det var bare fordi jeg fik den 3 dage før studiestart, så det var ikke fordi jeg bevidst ville læse på forhånd. Jeg ved ikke, om der er mulighed for at misforstå noget, når man ikke har forelæsninger.

Men køb da og kig i den, hvis du er nysgerrig :slight_smile:

Mange hilsner

Tusind tak for indlægget.

Jeg tror sku jeg tager chancen og køber dem alle 3 - kan ikke nemlig ikke vente længere.

Men tak for de gode råd.

Hilsen Diabsen.