Bogvalg 1. semester KU

Hejsa alle sammen :smiley:

Jeg skal til at starte på 1. semester på mandag og har i den anledning undersøgt udvalg af lærebøger. Jeg er kommet frem til to bøger til kurset i Humanbiologi:

  1. David Shier, Jackie Butler and Ricki Lewis: Hole’s Essentials of Human Anatomy and Physiology. ISBN 0-07-111656-7

  2. Gerard J. Tortora and Sandra R. Grabowski: Introduction to the Human Body. Editor John Wiley & Sons, Inc. ISBN 0-471-36777-x

Er i tvivl om, hvilken bog der er bedst, og vil derfor være meget taknemlig for, hvis nogen kunne hjælpe mig :smiley:

Hilsen Medicin11

Du vil få en masse info den første uge omkring bogvalg mm!
Da jeg var på 1. sem sidste forår tror jeg 99% (hvis ikke 100) læste efter Holes! Den er rigtig god og let tilgængelig - tror næsten at undervisningen er tilrettelagt parallelt med bogens kapitler, så det er næsten bare at starte fra en ende af!
Held og lykke! :0)

Hej igen :slight_smile:

Mange tak for hjælpen!

Det er ligegyldigt, hvilken du læser efter - der står det samme i… det du skal finde ud af er, hvilken DU bedst kan lide at læse i, det kan du f.eks. gøre ved at gå i Bogladen og bladre lidt, eller gå på biblioteket og læse lidt i dem begge.

Evt. kan du købe den ene - gå hjem og læse i den, og hvis det ikke duer, så byt den igen inden for de første fjorten dage.

  • Mikkel