Bolig i forbindelse med KBU

Hej.

De boliger der bliver stillet til rådighed til yngre læger, af nogle hospitaler under KBU-foløbet, er de som oftest møbleret eller umøbleret?

På forhånd tak :slight_smile:

Hejsa,

Nå andre ikke vil svare, kan jeg da gøre det.

Har selv boet i 3 forskellige lægeboliger gennem tiderne.

Lægeboliger er som udgangspunkt umøbleret - dem jeg har kendskab til.

Jeg kan dog ikke lide din formulering “bliver stillet til rådighed”. For det første er det jo langt fra de færreste steder der er læge boliger og det er heller ikke alle steder det er nemt at få en - hvis de ikke kan skaffe en, så skal de dog være behjælpelige med at finde et alternativ.

Du betaler også for din lægebolig i henhold til overenskomsten, men det er rimelige huslejer.

Der er ingen lægeboliger i hovedstaden fraset Hillerød, jeg ved ikke med Køge.

Du skal være i en klassificeret ansættelse for at kunne bo i en lægebolig. Så får du en lægebolig i KBU og overgår til en uklassificeret ansættelse - sparkes du ud.

KBU, Intro og hoveduddannelse er altså det eneste der som udgangspunkt kvalificere dig til en lægebolig, så længe du er i nævnte stillinger.

Jeg ved ikke hvor du overvejer muligehden for en lægebolig.

1 Synes om

Tak! Mente også at de generelt er umøbleret, men blev pludselig i tvivl.

Jeg har godt set, at der ikke er lægeboliger i hovedstaden.
Men da jeg nok ikke får så meget valg mht hvor min KBU bliver, så er det rart lige at forhøre sig om sådan en detalje.

Angående min sætning “bliver stillet til rådighed”, så brugte jeg faktisk bare samme formulering som inde på KBU-guiden, fra dagensmedicin.dk.

Men jeg er godt klar over, at det langt fra “bare” er noget jeg får :slight_smile:

Men tak for svaret :slight_smile:

1 Synes om