Boligbidrag?

Nogen der vad hvad det boligbidrag for læger der står på nedenstående link egentlig betyder? Er det kun for læger der bor i “rigtige” lægeboliger? (Raterne står længst ned på siden).

http://www.laeger.dk/portal/page/portal … AMTERNE_HS

No idea, men jeg ku da også godt tænke mig at finde ud af, hvilke krav boligen skal opfylde for man får dette bidrag…

De satser du henviser til er de satser som de i henhold til overenskkomsten skal udleje de lejligheder som sygehuset ejer til. Har sygehuset ingen ledige bolige er de jvf overenskomsten forpligtet til at være behjælplige til at finde en anden bolig, men de er ikke forpligtet til at finde en bolig til den afgift, som i skemaet der - ikke på det frimarked… Sådan har jeg forstået det, men ellers ring til DADL.

Hvor langt væk “hjemmefra” skal man have ansættelse før sygehuset er forpligtet mht bolig??

I DK har syghuset aldrig pligt til at give dig en bolig…det er en service hvis de gør.

I Norge, skal sygehusene give dig en min 3 vær, bolig på min 75m^2…

Sygehuset er forpligtet til at skaffe en bolig hvis du er ansat udenfor Storkøbenhavn.

Selve aftalen mellem YL og regionerne kan ses her: AFTALE OM BOLIGFORHOLD.

Huslejen er fastsat i henhold til overenskomst.

Det står der da ikke noget om i det link… sådan som jeg læser det, så skal Sygehuset stille bolig til rådighed, hvis de har nogle, der er ledige. Ellers skal de blot hjælpe med at finde en, som man selv skal betale… eller hvad?

Iøvrigt urimeligt efter min mening, hvis det er sådan - vi bliver tvunget til Jylland, men skal selv finde noget at bo i… fair nok! not!

  • Mikkel

ad mgybel. Du har sådan set ret. Men i praksis får alle en bolig, eller bliver hjulpet med at finde en.

Godt at høre… det manglede også bare!

  • Mikkel